Thursday, March 08, 2007
TAŞKAFA - BOŞKAFA - HOŞKAFA

Bugün kadınlar günüymüş.Bugünün anlam ve önemine dair ben bu anlatılanı uygun gördüm.
***

"Behlül Dânâ Hazretleri, bir mezarlıkta bulduğu üç kurukafayı zembiline koymuş ve para getirip 'Satıyorum'diye bağırmaya başlamış.
'Satıyorum, alan var mı?'

Meraklılar başına toplanıp fiyatını sormuşlar:

' Birincisi parasız, ikincisi ise sudan ucuzdur, demiş. Ama üçüncüsünü hiç sormayın...
O, ağırlığınca paradır.

Sebebini merak etmişler.
Birincisini gösterip:

' Bu gördüğünüz 'Taşkafa'dır demiş, nasihata bile yanaşmazdı. O yüzden beş para etmez.
İkincisi de 'Boşkafa'dır, nasîhat istemesine rağmen onları tutmazdı; üç-beş kuruş verenin elinde kalır.
Üçüncüsü ise 'Hoşkafa'dır ki, buna 'Kâmil kafa' da diyebiliriz. Hem ameli, hem de ihlâsı vardı; hedefi ise Allah rızâsıydı. O yüzden kurusu bile Altın değerindedir"

Labels:

posted by suveyda @ Permalink ¤9:41 AM  
11 Comments:
  • At 11:13 AM, Blogger hilal said…

    Bugünün anlam ve önemine binaen ve ben de bir karadenizli hemşeriniz olarak, oralarda canla başla tarlada, bağda, bahçede, evde binbir çaba ve fedakarlık içerisinde çalışıp yorulan kadınlarımızı da anmak istedim. Bu örneklerden sanıyorum yurdumun her köşesinde var ama karadeniz kadını bir başka özverilidir öyle değil mi?

     
  • At 12:35 PM, Anonymous Anonymous said…

    neden erkekler günü yok ?
    kıskanıyoruz aam:=)
    her şeye gün cıkardınız
    yeter daa bir günüde bize bırakın

     
  • At 1:00 PM, Blogger CaDı said…

    Burada Gürcü erkekleri kutladı da kadınlar günümüzü bizim Türklerden tık yok:) Onlar eminim Gürcü kızlarının kadınlar gününü kutluyordur, eşşek sıpaları:)

    Bide bizim monaruz nerelerde, kayıp mı oldu bakiim?

     
  • At 2:40 PM, Blogger cenkunal said…

    Cadı hanım böyle bir günde erkeklere hakaret etmiş,olmaz ki ama.
    Ben de 365 günde tek olan bu gününüzü kutlamıyorum işte.
    Şaka bir yana ama bu kutlama da neyin nesi,bana çok komik geliyor.

     
  • At 6:19 PM, Blogger suveyda said…

    sanırım ortada bir yanlış anlaşılma var ama çözecez inş, panik yapmayalım:)

    hilal,
    karadeniz kadınlarını anman hoş olmuş hilal.senin dediğin gibi kadınlar yalnız karadenizde değil her yerde, her zaman fedakardırlar.
    karadenizli olmak duygularım depreşmeden sonlandırayım iyisimi:)





    kayhan,
    kayhan, elin amerikalısı kadınları yakmış tutturmuşlar kadınlar günü yok bilmem emek günü yok bilmem ne günü.
    ya ben zaten eleştiriyorum böyle saftirik günleri.
    ben çıkarmadım valla:))
    365 günü çok güzel şekilde paylaşabiliriz, bu kavga ne diye:))




    cadı,
    cadıcım boşver ya.kutlasalar ne olacak, kutlamasalar ne olacak.sizin müdür izin verse herşeye değer, bırakalım bu kadın günü bilmem ne günü demi:))

    monaruz buralarda, evrimleşti o, mehbub oldu:)

    mehbubcum, bak senden şikayet var.bi cadıya uğra, sana kırmızı elma verecekmiş:))




    cenkunal,
    cenkunal bey kızmayın cadımıza.oda bi şekilde olayı tiye almış.demi cadıcım:)
    boş işler cenk bey, boş.
    ben boşunamı bu alıntıyı aldım buraya.
    taşkafa, boş kafa işleri bunlar.

    insana değer verilmiyor daha gezegenimde, neyin kadını, neyin günü.
    hey gidi heyyy

     
  • At 7:47 PM, Anonymous Anonymous said…

    Yorumum biraz geç oldu ama, son dakika baskısına yetişir diye yazıyorum.

    Günün anlam ve önemi yeteri kadar vurgulanmış. Ben başka bir konuya vurgu yapmak istiyorum. Şu NAMAZ konusuna...

    Araya giren iki önemli gündem! Namaz konusunun önemine gölge düşürmesin diyorum. Suveyda sağ olsun gündeme getirdi, bir mukaddes vazife ifa etti. Bundan sonrası da bizlere düşüyor. Namaz hayatımızın her safhasında olduğu gibi, öldükten sonra da bize lazım olacak bir nimettir. Kabirde ışık, mahşerde şefaatçi, sırat köprüsünde en emin vasıtadır. Onun için birgün değil, hergün bize lazım olan bir ibadettir.

    Ben de kendi blogumda bu konuya devam etmek istedim. İsteyen ziyaretçiler teşrif edip görüş ve düşüncelerini paylaşabilirler.

    Herkese namazı niyazlı günler diliyorum.

     
  • At 8:13 PM, Anonymous Anonymous said…

    bu arada Türk erkekleri ne yapar?
    Turk Erkeginin Cektigi Seyler

    Ise Baslarken Besmele Ceker
    Delikanlidir Tesbih Ceker
    Sportmendir Barfiks Ceker

    Tek Eliyle Sinav Ceker
    Kendi Disini Kendi Ceker
    Taraftardir; Uclu Ceker
    Kacan Golde Yuh Ceker
    Aksamcidir Kafayi Ceker
    Agzinda Sigara Halay Ceker

    Dikiz Aynasindan Hareket Ceker
    Muazzam Kopya Ceker
    Kaynanadan Cok Ceker

    Genelde Babaya Ceker
    Evladina Nutuk Ceker
    Iskenderin Ustune Kunefe Ceker

    Komedi Filminin Kralini Ceker
    Cuhayi Yirtmadan Pike Ceker
    Kafasi Bozulunca Resti Ceker

    Yukte Agir Parada Hafif Ceker
    Parayi Bulan Arabayi Ceker
    Mahallede Pati Ceker

    Gurbette Hasret Ceker
    Sevdigini Sorguya Ceker
    Aldatilinca Tetigi Ceker

    Memlekete Turist Ceker
    Kasi Gozu Ilgi Ceker
    Her Ortamda Dikkat Ceker

    Italyan Erkeklerine Bes Ceker
    Ingilizlere Yirmibes Ceker
    Baliketi Gorunce Ic Ceker

    Cani Neleeer Neler Ceker

     
  • At 9:29 AM, Blogger suveyda said…

    gönül pınarı,
    şu an itibariyle baskıyı durduruyorum ve yorumunuzu manşetten veriyorum:)

    evet namaz konusu bu kadar önemliyken es geçmek, üstünkörü geçmek olmazdı.bende bugünkü yazıyı gene namaza ayırdım zaten.inş hepimiz faydalanalrdan oluruz.
    sizin devam etmeniz çok güzel.
    hepimiz ordayız inş.
    kolay gele.
    hayırlı cumalar...





    hilal2

    hilalcim bu numaralandırmayı iyi düşünmüşsün.yoksa bütün hilaller karışacak.bide benim arkadaşım hilal var.oda gelse tam olacak.
    hilal çetesi:)

    bak şu ikisi güzeldi.

    Dikiz Aynasindan Hareket Ceker
    Muazzam Kopya Ceker
    Kaynanadan Cok Ceker


    Gurbette Hasret Ceker
    Sevdigini Sorguya Ceker
    Aldatilinca Tetigi Ceker

    ah bu erkekler ahhh:)

     
  • At 7:16 PM, Anonymous Anonymous said…

    Üç hilal bana başka bir şey daha hatırlatıyor:)

     
  • At 9:17 AM, Blogger suveyda said…

    anonymous,
    karıştırma oraları:))

     
  • At 10:37 PM, Blogger Aşk-ı Beka said…

    çok süper bi örnekleme canımcım :)
    taş-boş-hoş kafalar..:)
    çok sevdim
    sevgiler selamlar !....

     
Post a Comment
<< Home
 
 

about me
gelirsin gidersin dostumsun, gelmezsin gitmezsin neyimsin
Udah Lewat
Archives
Dua
Allah’ım, Sana tutunuyorum, Kimsenin yere atmasına izin verme beni. (Sadi)
Martı

“Yaşamak için ne çok sebep var,” diye düşünüyor uçmanın anlamına vardıkça. Kabiliyetlerinin sınırlarını aşmak, onu yaşatan en büyük sebep. Onun için balıkçı teknelerinin etrafında o rutin, sıkıcı dönüp dolaşmadan başka sebepler de var yaşamak için. Cehaletimizi kırabiliriz. Becerilerimizi, yeteneklerimizi ve zekâmızı kullanarak kendimizi bulabilir, kendimiz olabiliriz. En önemlisi hür olabiliriz!

Böyledir

Başkasını kıran, inciten bir insanın kendisi de bundan mutlaka yara alır.Kötülüğün oku mutlaka geri döner

Budur

Ne gökte, ne denizde, ne dağların içinde, ne de ormanların kuytu bir köşesinde, hiçbir yer yoktur ki, insan yaptığı fenalıktan, karşılığını görmeden, kurtulup sıyrılabilsin

Arkadaşlar
Designed-By

Visit Me Klik It
Credite
15n41n1