Monday, March 05, 2007
FUTBOL VE YANSIMALARIM
Futbol konusunda hiçbir bilgim olmamakla beraber nedense her zaman çok fazla söyleyeceklerim olmuştur.Bu sempatiden değil tamamen antipatiden kaynaklanıyor.Yıllarca futbolla iç içe olsam da, bir türlü sevemedim, üstelik her geçen gün daha fazla nefret eder oldum.Abimle beni teraziye koysalar hiç tartmayız, dengesizlikte dengenin bulunduğu an, bu andır.Çünkü abim, ne kadar futbol hastası ise bende o kadar futboldan nefret eder hale geldim.

Malum eskiden bu kadar kanal yoktu, bu kadar cihazlar yoktu, birkaç kanalla izlenirdi her şey.İşte o zaman bu benim için bulunmaz bir nimetti.Futbol olacağı akşam, o kanalı bozardım, masum rollerine bürünüp hiçbirşey olmamış gibi gider otururdum.Yutuyorlar mıydı?Yutmuyorlardı tabiki.Hemen yapıyorlardı ve eziyet gene başlıyordu.


Karar verdim bir gün, bu kadar erkek izlerken, hatta bir kısım bayanlarda buna bayılırken ben neden izlemeyeyim dedim ve geçtim televizyon karşısına.Acaba ne kadar dayanabileceğim diye bir gözümde saatte.Fareler kemirmeye başlamıştı bile hücrelerimi.Televizyona bakıyordum ama saçımı başımı yolmam an meselesiydi.Bir abime bakıyorum, bir televizyona, bir saate, bir de kendime.Çocuk heyecandan yerinde duramıyor bende sinirden.Bu çin işkencesinin yeni bir versiyonu olmalıydı.”Yeterrr” deyip yerimden kalktım ve ancak iki dakika dayanabilmiştim.”Al maçını başına çal” diye odayı terketmiştim.Biraz daha kalırsam oksijensizlikten boğulacaktım sanki.

Abarttığımı düşünenler için şunu söyleyebilirim, ben futbol konusunda iflah olmaz bir vakayım.Yıllarca her gün futbol izleyen, oynayan, top peşinde koşan bir abiniz olursa, yetmedi tekrarlarını izlerse, o da yetmedi “oynat uğurcuğum, ileri al uğurcuğum, geri al uğurcuğum” gibi, işleri güçleri yok vatan kurtarır gibi yorum yapanlar gözüne sokulursa olacağı budur.Benim gibi futbol düşmanı bir eser yetişir.Abimlerin halı saha maçlarına izlemeye giderim, çünkü etrafı izleme, sohbet etme gibi alternatifleriniz vardır.Bir kendilerini izlemem:)

Herşeyi anlıyorum da şu maçlardan sonra saatlerce, gece yarılarına kadar süren futbol yorumları yok mu!O ayrı bir işkence.Sizi bilemiyorum ama bana çok komik geliyor.Elinde bir sopa, ileri sar, geri sar, burda dur, şurda oynat ne bu ya?Ölmüşle, olmuşa çare mi olur.İnsanın cinleri tepesine çıkar.Benimkiler çıkıyor şahsen.

Aslında dikkatimi çeken bir şey daha var.Bu yorum programlarındaki, yorumcuların giyim tarzları.Gömlek-pantolon üstüne düğümleyip kazak atma favorisi.Eskiden böyle giyinenler kıro denip küçümsenirdi şimdi moda oldu.Üşüse giyer diyorum, üşümese niye üstüne öyle atıyor diyorum bir çıkış bulamıyorum.Hadi yolda olsa insan, yanımda bulunsun diye öyle yapar ama ekranda niye öyle yapsın ki?Hem aynı ortamda yarı çıplak bayanları görünce üşümelerinin imkansız olduğunu düşünüyorum ama hala bu konuya bir çözüm bulamadım.Aklıma takılmıyor değil hani.Vardır bir bildikleri diyorum fakat içimden de, ne bildikleri olacak sesi geliyor.

İşte böyle efendim.Siz siz olun, evinizdeki bayanlara futbol işkencesi yapmayın.Tecrübeli biri olarak söylüyorum ki berbat bir durum.

Neyse ki şükredecek durumlarım var.Misal babam hiç sevmez, büyük abimde çok bağımlısı değildir.Zaten o, çok önceden Samsunspor’u tutardı.Malum o kazadan sonra bayağı üzülmüştü, ondan sonra da kimseye gönlünü kaptırmadı.Kim yenerse onun takımıdır.

Şimdi her şeye ilaç bulan doktorlar şu futbol fanatikliğinede bulsalar hemen alır, abime uykuya geçtiği anda anda şırınga ederdim.Zaten top patlasa duymaz.Ara sıra didişiyoruz biz abimle:)Bu kısmı daha komik oluyor.Ben çok futbol izlediğinden şikayet ederken, o da “siz bayanlarda hep pembe dizi izliyorsunuz” diyor.”Oğlum kalmadı artık böyle kızlar, maria izleyen pencere dibinde leonardosunu bekleyen kızlar” diyorum ama kime diyorum, “gene golü kaçırdı “ diye bir ses geliyor, beni hepten deli ediyor.

Vehasılı kelam, bu sokak çıkmaz sokak, bu konu çözümsüz konu.Yüzyıllar geçsede nasılsa değişmeyecek biliyorum.Ne biz bayanlar değişebiliriz, ne de erkekler.Varsın böyle kalsın ama orta bir yol bulunsun.

Keşke herkes evinde izlese de stadlarda, sokaklarda yaşananlar yaşanmasa, insanlar birbirlerini futbol yüzünden vurmasa.Beterinde beteri var derler ya, Allah beterinden korusun diyerek ve bütün tepkileri göze alarak bu anlamsız konuyu kapatıyorum.
Top yuvarlaktır, kazanan dört köşe, süveyda binbir köşe:)

Herkese hayırlı haftalar…

Labels: ,

posted by suveyda @ Permalink ¤9:19 AM  
8 Comments:
  • At 10:14 AM, Blogger İbn-i Sina said…

    süveydacım, biz var ya, çok benziyormuşuz :)

     
  • At 11:05 AM, Anonymous Anonymous said…

    daha önceden de söylemiştim gene tekrarlıyorum abinle kesin cok iyi anlasırım ben bağdaş kurup saatlerce ofsayt tı değildi tartısması yapıp takımın altından girip üstünden cıkardık. o yüzden abine laf söleme abin okusun bu yazınıda seni oralar da kovalasın abilik güclerini kullanarak :=)

    bak insanın korktuğu basına gelir her zaman eşin olacak zatı muhterem bence deli bir futbol fanatiği olacak:=) ama üzülme bu duruma cünkü artıkın mutfaklar da bilem tv var. tv artık lüksden cıktı her odaya girdi. omyüzden bırakın adamları da rahatca izlesinler. içki yok kumar yok o yok bu yok futbolu cok görmeyin.

    futbol hastası erkeklerden hem hiç zarar gelmez bilirmisiniz bunu. aklı fikri bir yerdedir de ondan. ama futvolla ilgilenmeyen erkeği işte sıkı tutacan yoksam baska seylerle uğrasabilir :=) mantığı ilen bu oalya nokta kouyorum
    yaşasın benim dandik takımım galatasaray

     
  • At 12:56 PM, Blogger berra said…

    Hayırdır süveyda nerden çıktı bu?Bir dokun bin ah işit misali...Kim ne yaptı da futboldan bu kadar nefret eder hale geldin.Ben şahsen maç seyretmeyi severim.Bizim evde durumlar biraz terstir.Babam futboldan hiç anlamaz ve sevmez.Yani anlıyacağın maç olduğu zaman seyretmek isteyen babam değil biz oluruz.Neyse sen yine de sevmeye çalış biraz.Kayhanovic'in dediği gibi futbol fanatiği bir eşin olabailir bir gün :)

     
  • At 3:49 PM, Anonymous Anonymous said…

    Ben Berraya katılıyorum:)
    aslında insandır kendini motive eden:)
    Geçen gün bir otobüsteydim,otobüsün kornası bozuldu birden,o kadar sinir bozucuydiki paso korna çalıyor ,öndeki otobüs yada araçlar sağa çekiyor bir sürü laf, bu arada benim sinir katsayım artmaya devam ediyordu, yalnız bu aslında alışılmadık bir durum sanki otobüs düyün alayını taşıyor gibi devamlı korna çalıyor yada maç sonucunu kutlayan fanatiklerin yaptığı gibi:) kızacaksın ama belki. otobüste 8-10 kişi var, çoğu üniversite öğrencisi, hepside gülmeye ve kendilerince bir mantık bulup eğlenmeye başladılar.Bende içimden hakikatten ya ben hiç bir otobüste düğün alayına yada bir maç konvoyuna katılmamıştım bu sayede en azından o heyecanı yaşadım dedim ve otobüste herkes kahkahalara boğuldu.Ama herkes bize otobüs içerisindekilere bakıyor-garip bir durum.Bence maçtada eğer seyretmek zorunda kalındığında eğlenceli taraf bulunabilir. Ama bende henüz bulamadım o tarafı bulan söylesin:)

     
  • At 7:59 PM, Anonymous Anonymous said…

    Siyahın zindan olsun Beyazın aydınlık herkese nasip olmaz BEŞİKTAŞLILIK

    bu krallık bir günde kurulmadı kimsenin gücü yetmez yıkmaya!..

     
  • At 9:38 PM, Blogger emircan said…

    Yazınızı okuyunca kendime döndüm baktımda tam 20 yıl olmuş futbolla haşir neşir olalı.Futbol benim için rahatlatıcı bir unsur.Futbol seyrettiğim zaman,sıkıntı,stres v.s birşey kalmıyor.Ama fanatik değilim.Yani mutlaka seyretmem gerek,seyretmezsem olmaz diye bir takıntım yoktur.Ama vaktim müsaitse seyretmek isterim.hatta bazen canımın sıkkın olduğu zamanlar filan bir maç olsada seyretsem,streslerden uzaklaşsam derim için için:)

    futbol;strese,sıkıntıya iyi gelir.Tabi seyrederseniz:)

     
  • At 10:09 PM, Anonymous Anonymous said…

    Bu defa çok kısa bir yorum yazacağım.

    Eski İspanya Diktatörlerinden birisi, diktatörlüğünü devam ettirebilmek için 3F diye bir formül uygularmış. Bunlarla halkını uyutur, hükmünü yürütürmüş. Bu 3 F ise,


    1 FESTİVASL
    2 FRANK
    3 FUTBOL

     
  • At 10:58 PM, Blogger suveyda said…

    ibn-i sina,
    dünyada benim gibi birilerinin olması güzel bir durum ibn-i sina:)
    ya ya ya şa şa şa seninle gurur duyuyorum.



    kayhan,
    kayhan bencede anlaşırsın, çünkü oda galatasaraylı.bide sen gibi sarı, ne alakaysa:)
    abim yanımda, seni derim şimdi seni kovalar ha, bana bişey yapamaz, kalbine giden yol olan yemek getirdim zararsız artık.:)

    korktuğumun başına geleceğini adım gibi biliyorum aslında, bari o zamana kadar konuşayım, o zaman konuşsamda duyan olmayacak:)
    ama ikinci tezin güzeldi.hakkaten olabilir.bi bakınıyım ben çevreme.
    kayhan çok güldüm ama, etrafımda Allah tan birileri yoktu:)




    berra,
    anlattım işte nerden çıktığını berra.ben böyle değildim yaşarken oldu:)
    üstelik hemcinsim olarak seni kınıyorum:)
    kayhan doğru diyor zaten,hem olsun öyle zaten benim gibi olursa olmaz, farklı olmalı benden zaten, o zaman severim belki:))




    hilal,
    bende sana katılmıyorum hilal şimdi:)
    anlattığın zaten eğlenceli bir durum hilal, sorun koltuğa yapışıp ekrandakileri takip etmek, kovaladıkları topu takip etmek, üf yazarken bile sıkıldım, nerde bunun eğlencesi:)
    ama ben söylim sana tek eğlencesi maç arası:)





    anonymous,
    bir fanatik daha:)
    abim bile bu kadar değil, şükürler olsun.
    ne krallıklar yıkıldı , beşiktaş neymiş.
    pehhhhhh




    emircan,
    seyretmem:)
    emircan bey, benim o duyguları yaşamam imkansız ötesi bişey.ben izlerken strese giriyorum zaten.
    ama sizin için stresi önlüyorsa buda güzel aslında.futbol stresten daha zararsız en azından.
    bide evdekileri düşünün, acıyın onlara:))





    gönül pınarı,
    bunu duymuştum bende.illa yorum geleceğini de düşünmüştüm.sizden geldi.
    katılıyorum o diktatöre, nedense katılmak istedim, futbolun yüzü suyu hürmetine:)


    .......
    son dakika haber:abime bişey sorduk güzelmi diye.renkleri fenerbahçe hoşuma gitmedi diyor:))
    renk seçimleri bile futbola göre, daha ben diyeyim.

    ..........


    bişey daha: "arkadaşın abisi halı saha yaptırıyor.arkadaş takım kurup beni alacakmış:))

    Allah'ım var bunda da bir hikmet


    teşekkürler beni aydınlatıcı yorumlarınız için, ama ben nato kafa nato mermer:))

     
Post a Comment
<< Home
 
 

about me
gelirsin gidersin dostumsun, gelmezsin gitmezsin neyimsin
Udah Lewat
Archives
Dua
Allah’ım, Sana tutunuyorum, Kimsenin yere atmasına izin verme beni. (Sadi)
Martı

“Yaşamak için ne çok sebep var,” diye düşünüyor uçmanın anlamına vardıkça. Kabiliyetlerinin sınırlarını aşmak, onu yaşatan en büyük sebep. Onun için balıkçı teknelerinin etrafında o rutin, sıkıcı dönüp dolaşmadan başka sebepler de var yaşamak için. Cehaletimizi kırabiliriz. Becerilerimizi, yeteneklerimizi ve zekâmızı kullanarak kendimizi bulabilir, kendimiz olabiliriz. En önemlisi hür olabiliriz!

Böyledir

Başkasını kıran, inciten bir insanın kendisi de bundan mutlaka yara alır.Kötülüğün oku mutlaka geri döner

Budur

Ne gökte, ne denizde, ne dağların içinde, ne de ormanların kuytu bir köşesinde, hiçbir yer yoktur ki, insan yaptığı fenalıktan, karşılığını görmeden, kurtulup sıyrılabilsin

Arkadaşlar
Designed-By

Visit Me Klik It
Credite
15n41n1