Thursday, March 01, 2007
SÜVEYDA, UYUYOR, BÜYÜYOR
Yükü sırtında geçmişin
Büklüm büklüm
Yollarını aşarak
Ben nereden nereye gelmişim?
(Üzeyir Lokman Çaycı)


Bir kız dünyaya geldi, yirmiyedi sene evvel bugün.Şirin mi şirin, ailenin ilk kızı , ki daha önce bir kız kaybetmenin hüznüyle, daha bir sevindiler sanırım.Bütün bebekler tatlı, bütün bebekler güzel ve masumdur değil mi?Büyüdükçe çirkinleşiyor, büyüdükçe kötüleşiyoruz, büyüdükçe kalplerimiz kinle doluyor.Neyse bunlardan bahsetmeyelim.Bugün güzel bir gün, yeni bir ay ve bugün bahar.

Mart kapıdan baktırsa da kazma kürek yaktırsa da bugün 1 Mart.Baharın müjdecisi 1 mart.Ayın ilk günü 1 mart.Mevsimlerin en güzeline ait 1 mart.Kelebeklerin uçmaya, çiçeklerin açmaya can attığı 1 mart.Taze başlangıçlar için 1 mart.

Mümkünse ve bir mahsuru yoksa bugün doğum günümdür.

Benim doğum günüm böyle güzel bir güne rastlamış olduğu kadar bir o kadar da karışıktır.Yılda üç defa doğum günü olan nadide insanlardan biri sayılabilirim.Resmi olarak başka bir tarihim olmakla beraber gayri resmi iki günüm daha vardır.Bunda annemin payı yüzde yüz diyebilirim.Ben yıllarca 15 Şubatta doğduğumu sandım ama bir gün bu konuya merak salıp olayı tarihçilere ve görgü tanıklarına bırakınca doğum tarihim 1 mart’a alındı.Şimdi senede üç doğum günü olan şahsiyet olarak tarihe geçme gibi bir çabam da yok.Sadece işin keyfini sürüyorum.Ben halimden memnunum, gelsin hediyeler, gitsin kutlamalar.

Buraya kadar her şey güzelken bir durum daha var.İlginç bir tevafuktur ki abimin doğum günü de 1 mart.Şimdi bunun bir iyi , bir de kötü tarafı var.İyi tarafı, her şeyi unutan abim benim doğum günümü asla unutamaz, şayet kendi doğum gününü unutmadığı müddetçe.Kötü tarafı ise, ailede hediyeler ister istemez bir sekteye uğruyor, bölünüyor:) Bu konuda bencilce bir cümle kurmuş olsam da aslında hiç böyle olmuyor.Olayı çarpıtıyorum hatta ve hatta yanlış bir beyanda bulunuyorum.

Şimdi 27 yaşına basmış bulunuyorum.Yaptıklarımla, yapamadıklarımla 26 seneyi devirmiş bulunuyorum.Ben bildiğiniz bayanlardan değilim rahatlıkla yaşımı söyleyebilirim:) Akıl yaşta değil baştadır deselerde öyle olmuyor, çoğu zaman aklı başa, yaş getiriyor.Bazı yerleşmiş, kök salmış düşünceler haricinde insanın pek çok düşüncesi değişebiliyor bu uzun zaman diliminde.Dün düşündüğünü bugün doğru veya yanlış bulabiliyorsun.Kendi düşüncelerine kendin şaşırabiliyorsun.

Bu yaşıma kadar belki daha güzel şeyler yapabilirdim, daha iyisi olabilirdim.Şükürler olsun diyorum her daim.Bana böyle bir aile nasip ettiğin için, böyle kardeşlerim olduğu için, dostlarım, arkadaşlarım olduğu için.Sevenlerim ve sevdiklerim olduğu için şükürler olsun Allah’ım.Binlerce, yüzbinlerce teşekkürler.

Acısıyla, tatlısıyla geçen 26 sene.Gidenler oldu, kalanlar oldu, kaybettiklerim, kazandıklarım.İnsan büyüdükçe, tabiriyle yaşadıkça anlıyor neyin nasıl olduğunu.İnsanı olgunlaştıranın sevinçler değil acılar olduğunu da anlıyor.Acılarım olduğu kadar sevinçlerim de oldu, güldüğüm, ağladığım zamanlar oldu.Her anım için, “iyki yaşamışım, yoksa asla anlayamazdım” düşündüğüm anlar az olmadı.Bunun yanında “keşke bunları hiç yaşamasaydım, değer miydi, değdi mi?” dediğim, değmediğini gördüğüm anlar da oldu.Olsun, bunlarda tecrübe olmuş oldu, kazıklarıyla beraber.

Kaza ve kadere inanıyoruz, önümüze ne çıkarsa kabullenmesini öğrendim.Herşeyin O’ndan geldiğini ve ne olursa olsun katlanmam gerektiğini, hayır olan şeyde şer, şer olan şeyde hayır olduğunu, bin tane kapı yüzüme kapansa da bir kapının mutlaka açılacağını, gecenin en karanlık anında gündüze sıyrılacağını biliyorum.Buna inanmak, bunu bilmek ve bu düşünceden emin olmak yetiyor bana.Kendimi hiç önemsemediğim gibi, en az arkadaşım kadar yakın olduğum anneme” beni dünyaya getirmişsin,kendine zaten en büyük hediyeyi vermişsin” de diyebiliyorum.Olsun o kadar da değil mi ama?


Son olarak “iyki doğdun, iyki varsın “ diyen sevdiklerim için ne kadar şükretsem azdır.Önemli olan, yalnız kendimiz için değil birileri içinde önemli olmak benim için, diğerleri içinde bir anlam ifade edebilmek.Olduğuma, dünyaya geldiğime, yaşadığıma sevinen birilerinin olması benim için bulunmaz mutluluklardan.

İlk defa böyle bir yazı yazıyorum.Yaşlanıyor muyum yoksa?Bu da 26 yılın yüzeyden muhasebesi, değerlendirmesi olsun.Kimbilir belkide bir daha yazmak nasip olmaz, yarının ne getireceği bilinmez.Herşey için ama her şey için Rabbim şükürler olsun, tekrar tekrar.Allah, herkese, hepinize, hepimize her şeyin hayırlısını nasip etsin.(amin)

Bu arada Buğra’cım seninde doğum günün kutlu olsun.Ömrüne güzel ömürler katılsın, her şeyin hayırlısı seninle olsun.Onunla da aynı günmüş doğum günümüz.İkimiz bugün itibariyle büyüdük:)İki gün sonra büyük abimin doğum günü var.Bütün martlılar buraya toplansın.Ulusal doğum günü günleri ilan edecem:)

Son söz; dün 28 şubat dolayısıyla en beterinden gün olsa da, bugün yeni bir gün, güzel bir gün.Önemli olan doğum günüm olması değil, bunlar ufak ayrıntılar, kardeşimin doğum gününü dahi unutan bir insan olarak, kimseye bu tür günler için asla sitem etmeyen bir insan da olarak, geçmiş günlerin muhasebesini yapmak, düşünmek güzel.En güzeli bunları yazabilmek, yazmak çok güzel ve paylaşmak.

Allah hepinize en güzel, en hayırlı günleri nasip etsin.Bu sefer güzel dilekler benden gelsin.Eee yaş almış başını gidiyor olsun bu kadar demi:))

Kalın sağlıcakla…


Labels:

posted by suveyda @ Permalink ¤9:20 AM  
11 Comments:
  • At 10:59 AM, Anonymous Anonymous said…

    Muhterem Kardeş
    Daha nice nice hayırlı ve mutlu yıllar diliyorum
    İyiki doğdun
    İyiki varsın
    Rabbim sana sağlık ve huzur dolu uzun ömürler versin
    Bu ömrü de O'nun Rızası dairesinde harcamayı nasip etsin
    Saadet-i Dareyne nail olman temennisiyle
    Allaha emanet olunuz
    Kalbi selamlar

     
  • At 11:14 AM, Anonymous Anonymous said…

    Merhaba Efendim
    Mevsim değişiklikleri ve özellikle bahar birçok başlangıcın başlamasıdır
    Bu gün 1 mart ilkbaharın başlangıcı
    Beyaz ölüm kefenine bürünmüş kış uykusundan uyanan tabiat bir haşir meydanında dirilecek tüm canlılara örnek olacak şekilde diriliyor
    Kupkuru ağaçlar,dallar,topraklar ve tüm doğa rengarenk çiçek ve yapraklarla adeta ahiret var haşir var yeniden dirilmek var diye tüm kainata haykırıyorlar
    Evet bir baharda tüm tabiatı dirilten Rabbim ahirette de herşeyi diriltecektir
    Çürüyen ve toprak olan tohumlar nasılki bir fide olarak yeşerip ağaç oluyorlar
    Ölümle toprağa ekilen insanlarda bir tohum gibi zahiren çürüyüp haşir meydanında ismiyle cismiyle ve resmiyle aynen dirileceklerdir
    Madem ki Allah vardır
    O zaman da ahirette var
    Haşir de var
    Hesap ta var
    Cennet de var
    Cehennnem de var
    Rabbim hepimizin hesabını kitabını ve imtihanını kolay geçirsin
    Amin...

    Bu vesileyle tekrar sizin ve de kardeşinizin doğum gününü tebrik eder ailenizle beraber dünya ve ahiret saadeti ve mutlulukları dilerim...

     
  • At 11:23 AM, Anonymous Anonymous said…

    iyi ki bu blogu yapmışım,
    iyi ki blogu yapmayı tavsiye eden arkadaşımın linklerine bakmış ve suveydanın linki de almışım,
    ve iyi ki bugün şööle bi "süveydanın sayfasına bakmışım,
    iyi ki dogmussun ve iyi ki seni tanımışım : ))
    hayırlı uzun güzel sağlıklı ve ahirete uzanan ebedi mutluluk dolu bi ömür versin Rabbim..Doğum günün kutlu olsun..
    trkn

     
  • At 12:28 PM, Blogger suveyda said…

    mehmet bey,
    Allah razı olsun mehmet bey.
    çok ama çok teşekkür ederim.
    işte bu iyki doğdun lafını bekliyordum:))
    çok güzel dilekler.Bilmukabele inş.
    aleykum selam.

    evet hava bugün çok güzel.günlük güneşlik.arkadaşla etrafa bakıyorduk her taraf yeşillenmiş.biizmde yeni dikkatimizi çekti.sonra bir çocuk bisikletle oynuyordu.düştü.kaldırdım.eti cin verdim.sevindi.abla nereye giidyon dedi.işe dedim.böylede bişey oldu:))




    trkn,
    oy oy oy türkancım, nerelere gideyim ben, kime gideyim, kime anlatayım, sen ne hoşsun öyle:))
    Allah razı olsun canımcım, çok tatlısın.
    bugün iltifatlar benden, ne istiyorsan söyle bana sayarım sana:))
    goccaman teşekkkürler.
    bugünümü sizlere ayıracam, pek muhterem yorumcularım:)
    ....

    ben bunları yazarken bir paket puskuvutu yemişim:)

     
  • At 1:40 PM, Anonymous Anonymous said…

    Suveyda, öncelikle dünyaya teşrifinin yıldönümü tebrik ediyor, hayatının her anı hayırlara vesile olsun diyorum. Hediye olarak da bir demet dua gönderiyorum.
    Buraya yazanlar zaten yeteri kadar sevgi ve tebriklerini iletmişler. Hepsine yürekten katılıyorum.

    Çoban armağanı çam sakızı olarak da aşağıdaki dörtlüklerin kabulunu rica ediyorum.

    YILLAR GİDER İZİ KALIR
    Ana kucağında başlar yolculuk,
    Okunan ilk ezan kulakta kalır.
    Gönül saksısında çiçektir çocuk,
    Sevgiyle beslenir, ayakta kalır.

    Yaşanası yıllar ne de tez geçer,
    En güzel rüyalar kundakta kalır,
    Çığlıklar kesilir, oyunlara biter,
    Öksüz oyuncaklar sokakta kalır.

    Gurûba inerken ömür güneşi,
    Emelleri, arzular, uzakta kalır,
    Söner gönüllerde sevda ateşi,
    Eski nakaratlar dudakta kalır.

     
  • At 2:31 PM, Blogger mayonez said…

    nasılda dolanıyor hayat başımızdan çaktırmadan çaktırmadan 26 27 yapıyor bizi. inşallah 27 harika bir yaş olur senin için..nice mutlu senelere..

    not: abine hediye al:))

     
  • At 7:45 PM, Blogger Aşk-ı Beka said…

    Merhaba canım arkadaşım !...İyi ki doğdun, iyi ki katıldın aleme :) yani iyi ki varsın :)
    Rabbim hayır, huzur, bereket, iman, sağlık, afiyet dolu bir ömür nasip eylesin..
    Bahara adım atıyoruz inşallah :)
    Bahar gibi rengarenk ve neşeli olasın inşallah..Bahar gibi bereketli olsun ömrün..Selametle, dua ile !

     
  • At 8:22 PM, Anonymous Anonymous said…

    Aaa az kalsin dogum gununu kaciriyomusum Süveyda.Dogum gunun kutlu olsun, nice mutlu senelere. Insallah sana bu yeni yasin saglik, mutluluk, huzur ve daha guzel olan bir suru sey getirir.Iyiki kayhan seni sayfasindaki linklere eklemis yoksa ben seni asla kesfedemezdim.
    Buarada senden dort yas kucuk olmama ragmen sana Süveyda ABLA demeyi redediyorum :)Demicem iste abla felan, sadece Süveyda :) Tekrar dogum gunun kutlu olsun. Iyiki dogdun iyiki varsin Süveyda ...

     
  • At 9:35 PM, Anonymous Anonymous said…

    s.a suu cum

    Yeni yaşın sana hayırlar getirsin inşaAllah..Bu arada annene de tebrik ve selamımı iletirsin:)
    iyi ki doğdun iyi ki tanışmışız;)
    bu da benim nacizene hediyem..

    Dert içinde sevinci bul da yasa;
    Haksiz düzende hakli ol da yasa;
    Sonu nasil olsa yokluk dünyanin,
    Varindan, yogundan kurtul da yasa.

     
  • At 9:37 PM, Anonymous Anonymous said…

    adımı yazmayı unutmuşum heyecan mı yaptım ne :p

    Betül(nee:))

     
  • At 9:02 AM, Blogger suveyda said…

    gönül pınarı,
    Allah razı olsun gönül pınarı.
    duadan ötesimi var.süveyda daha ne isterki.Dualarımız kabul olsun inş.
    şiir beni duygulandırdı.işin laylaylomuna kapılmışken bir taraftanda yılların geçtiğini düşünmek, onca şeyin geride kaldığını bilmek bir garip yaptı.
    teşekkürler çok hoş bir hediyeydi.




    mayonez,
    mayonez hoşgeldin.ilk defa geliyorsun ilk ve son olmaz inş:)
    bu arada ben mayoneze bayılırım:)
    inş hayırlısıyla geçer bu 27 de.güzel dileklerin için sağol.

    notuna not:aldım aldım:))




    aşk-i beka,
    evet iyki doğdum demi:)
    bu sözü karşı taraflardan duymak çok güzel.fakat kendim için şöyle yorumluyorum bunu.
    iyki tanımışım sizleri.
    o kadar çok şey öğrendim ve tebessümler oldu ki yüzümde.
    asıl benim sizlere teşekkür etmem lazım.
    iyki varsınız, iyki varsın:)
    bahar inş hepimizin yüreğine gelir de tam ortamıza oturur.
    sevgiyle aşk-i beka...





    su,
    suyum ekmeğim aşım katığım :)
    unutsanda kızmazdım suyum azcık hırpalardım , olmadı kayhanın bloğuna gelir car car konuşurdum:))
    arada uğrayıp birde "süveydanın bloğuna bakayım" demen benim için yeterlidir su benim için inanki.
    ben 23 yıllık kardeşime abla dedirtemedim onca uğraşıma rağmen , sende deme ne olacak:))






    nee,

    Anonymous nee cim benim:)
    ben seni suu cum deyişinden bana yazışından tanırım:)
    anneme dedim zaten beni iyki doğurmuşsun diye.yoksa bunca insan ne yapacaktı bensiz:))
    güzel dileklerin için sağol canım.aldım gerçi o dilekleri ama olsun burdanda kocaman teşekkürler.
    hepimiz buluruz inş dert içinde sevinci.
    senle beraber:)
    .......





    herkese kocaman teşekkürlerrrrr.
    çok sağolun çok.
    yaşlanıyorum bide olayın farkına varsam çok iyi olacak:)

    sevgiyle kalın hepiniz, selametle kalın...

     
Post a Comment
<< Home
 
 

about me
gelirsin gidersin dostumsun, gelmezsin gitmezsin neyimsin
Udah Lewat
Archives
Dua
Allah’ım, Sana tutunuyorum, Kimsenin yere atmasına izin verme beni. (Sadi)
Martı

“Yaşamak için ne çok sebep var,” diye düşünüyor uçmanın anlamına vardıkça. Kabiliyetlerinin sınırlarını aşmak, onu yaşatan en büyük sebep. Onun için balıkçı teknelerinin etrafında o rutin, sıkıcı dönüp dolaşmadan başka sebepler de var yaşamak için. Cehaletimizi kırabiliriz. Becerilerimizi, yeteneklerimizi ve zekâmızı kullanarak kendimizi bulabilir, kendimiz olabiliriz. En önemlisi hür olabiliriz!

Böyledir

Başkasını kıran, inciten bir insanın kendisi de bundan mutlaka yara alır.Kötülüğün oku mutlaka geri döner

Budur

Ne gökte, ne denizde, ne dağların içinde, ne de ormanların kuytu bir köşesinde, hiçbir yer yoktur ki, insan yaptığı fenalıktan, karşılığını görmeden, kurtulup sıyrılabilsin

Arkadaşlar
Designed-By

Visit Me Klik It
Credite
15n41n1