Wednesday, March 07, 2007
BUGÜN BAYRAMDIR, 7 MART
...Biiiz, Artvinliyiz,
özümüz sevgi canım,
sözümüz sevgi...

Ayvası var narı var
Bahcası var bağı var
Atamızdan yadigar
Bizde atabarı var


Gürcistan sefiri Siman MİDİVANI 17 Ocak 1921’de Ankara’ya gelerek itimatnamesini M. Kemal’e iletir. M. Kemal Gürcü sefaretinden derhal işgal ettikleri toprakları boşaltmalarını ister. Sefir geçen günler boyunca TBBM Hükümetini oyalamayı sürdürünce Hariciye Nazırı Bekir Sami Bey Gürcistan’a sert bir nota verdi. 23 Şubat 1921’de TBMM ve Gürcü hükümetleri arasında Batum anlaşması imzalandı.

Bu tarihten itibaren Artvin-Ardanuç-Borçka ve Şavşat’tan Gürcü kuvvetleri çekildi. 45 yıllık esaret sona erdi. Diğer yandan Trabzon’dan Artvin’e kuvvetleri ile hareket eden Miralay Şükrü Bey Oruçlu köyünden Kamil Beyi Kaymakam vekili tayin ederek kendisi Batum’a geçti. 7 Mart 1921’den itibaren Artvin’de Türk bayrağı dalgalanmaya başladı

86. kurtuluş yıldönümü...



Sn. Nejat Uygur’ a ait güzel bir şiir ve Bayar Şahin’ e ait olan bestede şöyle der:
"... en güzel şiirler yazılır,
Dağlarında Artvin'in
Şair olası gelir
En katı yüreklinin
Artvin'i görmeden ölme,
Karadenizi görmeden ölme..."
İşin ilginç tarafı bir tek benim sayfamda bayram var:))
İyi bayramlar bana o zaman.
Allah bir daha günleri yaşatmasın.
Sevgiyle...

Labels:

posted by suveyda @ Permalink ¤8:45 AM  
10 Comments:
  • At 9:28 AM, Anonymous Anonymous said…

    Hayırlı Sabahlar Suveyda Hanımkardeş
    Artvinin 86. kurtuluş yıldönümünü şahsınızda ve bir gönüllü hemşeriniz olarak gönülden kutlarım
    Ayrıca bu bayram gününüzde güzel ve şirin Artvinimizle birlikte tüm toprağı şehit kanlarıyla yoğrulmuş olan Türkiyemizi düşmanların şerrinden korumasını Cenab-ı Haktan niyaz ederim.

     
  • At 3:59 PM, Blogger suveyda said…

    nerdeyse akşam olacak, sizede hayırlı akşamlar mehmet bey:)
    bütün artvinli hemşerilerim adına teşekkür ederiz.
    sanırım bir ara sizi fahri hemşeri yapmıştım:)
    Allah razı olsun.

    kulağıma mehteran sesleri geliyor, gidecem gidemiyorum:)

     
  • At 4:21 PM, Anonymous Anonymous said…

    Evet Fahri Hemşerilik Beraatinizi büyük bir şeref ve gururla taşıyorum
    Mehteran sesleri geliyorsa mehter marşlarını dinlemeden gelmek olmaz
    Birazda bizden armağan olsun Mehter Sizlere...

    Mehter vuruyor tarihin aksetmede yadı
    Andık yine Fatih'le, Süleyman'ı, Murad'ı
    Kös sesleri sarsın bütün Artvin'i yer yer
    Geçsin önümüzden koca Gazi ve Şehitler

    Gafil ne bilir neş've-i pür-şevk-i vegayı
    Meydan-ı celadetteki envarı sefayı
    Merdan-ı gaza aşk ile tekbir tekbirler alınca
    Titretti yine ruy-i zemini arşı semayı

    Allah yolunda cenk edelim şan alalım şan
    Kur'an da vadediyor Hazret'i Yezdan

    Artar cihadla şanımız
    Fahri Resul sultanımız
    Şer-i bize ihsanı Hak
    Uğrunda aksın kanımız

    Türk oğluyuz
    Ünvanlı namlı şanlıyız
    Allah deyu harb ederiz
    Var nusrete İmanımız...

    Ey şanlı ordu ey şanlı asker
    Haydi gazanfer ummanı safter
    Bir elde kalkan bir elde hançer
    Serhadde doğru ey şanlı asker

    Deryada olsa her şey muzaffer
    Dillerde tekbir Allah-u Ekber
    Allahu Ekber Allahu Ekber
    Ordumuz olsun daim muzaffer

    Size de hayırlı akşamlar

     
  • At 5:48 PM, Anonymous Anonymous said…

    Suveyda,bayramını tebrik ediyor, senin şahsında tüm Artvinlileri kutluyorum.
    Benim fahri hemşehrilik talebim henüz onaylanmadı galiba. Aslınd mehmetabi kardeşimle de böylece hemşehri olmuş olacaktık.

    Şehrin altın anahtarını istemiyorum. Altın kalpli Artvinlilerin muhabbetine talibim.
    Bunu da esirgemezler herhalde.

    Mehmed Akif'in dediği gibi, "Allah bu millete bir daha istiklal marşı yazdırmasın" yani hiç bir şehrimizi tekrar kurtarmak zorunda kalmayalım.

     
  • At 8:52 PM, Blogger CaDı said…

    Valla bende Gürcistan'da yaşayan bir Türk olarak, Artvin'in kurtulmasına çook sevindim:)) Bayramınız bayramımızdır, kutlu olsun:)) Selamlar, sevgileer..

     
  • At 12:13 AM, Blogger ladybird said…

    Ohh ne mutlu sana Suveydacigim.. Bayramini kutlar tum Artvin'lilere selam ederim. Rabbim bir daha yasatmasin der mehter marslarimi dinlemeye giderim ;)

    Hos kal..

     
  • At 1:16 AM, Anonymous Anonymous said…

    şair de cok şey biliyormuş:=)

     
  • At 10:09 AM, Blogger suveyda said…

    mehmet bey,
    mehmet bey izlemeye gidemedim ama dinledim.aynen yazdıklarınızıda söylediler:)
    çok güzeldi, dinlemek bile.





    gönül pınarı,
    bütün artvinliler adına teşekkür ediyorum.
    kendimi kültür elçisi gibi hissetmeye başladım artık.vali duysa bana bir onur plaketi bile verir:)
    tamam sizinkide onaylanmıştır.şu saat itibariyle sizide fahri hemşeriliğe alıyoruz.yalnız aylık aidatlarınızı yatırmayı unutmayın:))
    şehrin anahtarı bendedir, kimseye veremem zaten, bir gün kitleyecem kimseyi almayıp kimseyide salmayacam dışarı, dünyadan kopmuş halde yaşayacaz, gelen gelsin, giden gitsin:)
    evet Allah birdaha istiklal marşı yazdırmasın.AMİN İNŞ






    cadı,
    sağol cadıcım.
    orda dedelerim var benim, akrabalarım var.görürsen onlara benden selam söyle:)
    bu arada dostun dostum, düşmanın düşmanımdır.
    abarttık sanırım:))





    ladybird,
    teşekkür ederim böceğim.
    bak şimdi ne hatırladım.
    senin bir ara marş dinleme ruhun depreşmişti.bak aynısı gene oldu galiba:))
    yakışır:)






    kayhan,
    "söyleyene değil, söyletene bak" demişler kayhan:))
    memleketim diye demiyorum amaaa,"......" boşluğu istediğiniz şekilde doldurabilirsiniz:))

     
  • At 8:45 AM, Anonymous Anonymous said…

    Hayırlı sabahlar ve Cumalar Efendim
    Boşluğu ben doldurayım hemşerim;
    "Bir başkadır benim Memleketiiim"

    Dualaeda dualaşmak duasıyla;
    Dua eder dualarınızı beklerim..

     
  • At 9:25 AM, Blogger suveyda said…

    sizede mehmet bey.

    tamamdır boşluk dolmuştur:)

    selam ve saygılar bizden...
    dularla....

     
Post a Comment
<< Home
 
 

about me
gelirsin gidersin dostumsun, gelmezsin gitmezsin neyimsin
Udah Lewat
Archives
Dua
Allah’ım, Sana tutunuyorum, Kimsenin yere atmasına izin verme beni. (Sadi)
Martı

“Yaşamak için ne çok sebep var,” diye düşünüyor uçmanın anlamına vardıkça. Kabiliyetlerinin sınırlarını aşmak, onu yaşatan en büyük sebep. Onun için balıkçı teknelerinin etrafında o rutin, sıkıcı dönüp dolaşmadan başka sebepler de var yaşamak için. Cehaletimizi kırabiliriz. Becerilerimizi, yeteneklerimizi ve zekâmızı kullanarak kendimizi bulabilir, kendimiz olabiliriz. En önemlisi hür olabiliriz!

Böyledir

Başkasını kıran, inciten bir insanın kendisi de bundan mutlaka yara alır.Kötülüğün oku mutlaka geri döner

Budur

Ne gökte, ne denizde, ne dağların içinde, ne de ormanların kuytu bir köşesinde, hiçbir yer yoktur ki, insan yaptığı fenalıktan, karşılığını görmeden, kurtulup sıyrılabilsin

Arkadaşlar
Designed-By

Visit Me Klik It
Credite
15n41n1