Saturday, July 21, 2007
BUNLARI BİLİYOR MUSUNUZ?

Bunun ismi HEDİK.Kışın ne kadar kar yağarsa yağsın, ayakkabılarla beraber bunu ayaklarınıza takarsanız kara batmazsınız.Düz yolda gider gibi rahatlıkla yol alabilirsiniz.Özellikle köylerde bulunmaz bir nimettir.Genellikle her evde bulunması gereken liste başı elemandır.Benim gibi bilmeyen biri giyerde gezmeye çalışırsa komik duruma düşebilir.Ördek yürüyüşü yapar gibi millete malzeme olabilirsiniz:) Sakın haaa...


Bunun ismi ÇARH.Balta, orak ve bunun gibi kesici aletleri hatta bıçakları bilevlemek için kullanılır.Eğer becerikliyseniz bir taraftan kolunu çevirip diğer taraftan bilevleme işlemini yapabilirsiniz.Yoksa biri çevirip diğeri keskinleştirme işlemini yapar.Artık bilevledikten sonra ağaçmı kesersiniz, insan mı kesersiniz bilemem:)
Biraz tehlikeli bir iştir, çocuklardan uzak tutalım.

Bu da bildiğiniz çeşme.Hayrat olarak yapılmış.Osmanlı zamanında bilirsiniz çok çeşmeler yapılırmış.Özellikle Bursa'yı bilenler bilir, adım başı çeşmeye raslamak mümkündür.Yıkılan bir imparatorluğun izleri hala bizim hizmetimizde.Bizler de keşke böyle güzel ve faydalı şeyler bırakabilsek torunlarımıza.Nasıl bulmak istiyorsak, öyle bırakmalıyız değil mi?


Bu da başka bir çeşme.Köy olunca, köyden şehre göç edenler kendi köylerinde böyleri hayratları çok yaptırmak isterler.Belkide bir şekilde vicdanı bir borç.Ya da bir özlemin giderilmesi.Ve en önemlisi "Allah razı olsun bunu yaptırandan" sözünü duyabilmek, o duaya mazhar olabilmek.Hepsine değer...



Bu eskiden kullanılan ahşap bir köprü.İçinden geçerken inanılmaz bir uğultu oluyor.Sadece suyun sesini duyuyorsunuz.Benim gibileri için hoş bir durum olmasa da bunu da bir seven vardır elbet.Çok eskiden su çok büyüyünce köprü hizasına kadar gelebiliyormuş.Şimdi o kadar olmasa da epey yükseldiği oluyormuş.Malum küresel ısınma.




Bunu daha önce söylemiştim sanırım.İsmi NALYA.Burda kışlık yiyecekler depo edilebiliyor.Sonra azar azar indirip erzaklardan kullanabiliyorsunuz, yiyebiliyorsunuz.Köyde herkesin mutlaka vardır.
Nilgüncüm, Nurgülcüm bu Şükrü'lerin nalyası.Gösterde sevinsin garibim, özlemiştir:)Melekcim sende gösterebilirsin tabiki:)


Dedemin bir lafı vardır, özellikle sorumsuz ve vurdumduymaz insanlar için.Biraz abes olsa da aklıma geldi.Evine, yuvasına akşama zamanında gelmeyen, orda burda geçiren insanlara der ki, "akşam olunca inekler bile eve gelirler, evin yolunu asla şaşırmazlar, zamanında evde olurlar, bu insanlara ne oluyor"
Hani diyorum pek de haksız sayılmaz.



Bu bana bakıyor:)
Sanırım ilk defa poz veriyor.Kendisi de şaşırmış durumda.


Bunu çekip resmini görünce ne olduğunu anlayamadılar önce bazıları.Yarım saat bu nedir diye düşünüp durdular.E tabi bende söylemedim.Sonunda dayanamayıp söyledim zavallılara:)
Sahi ne ki bu?



Bu Seyfullah.Seyfom.
Dünyanın en yaramaz çocuğu desem, en hiperaktifi desem yalan sayılmaz.
Üç metrelik balkondan yere düşer bişey olmaz, düştüğü gibi oturur yerde.Sanki elle konulmuş gibi.Akşama kadar dışarda oynar, yorulmaz eve gelir bir ton daha oynar.
Çizgi film izlemez.
Hiç bir zaman yerinde durmaz.
Bir kaç saniye otur dersen oturmaz.
Sürekli yaramazlık peşindedir.
Baksanıza şuna halinden belli olmuyor mu:)
Çok güzel gürcüce konuşuyor bu da farklı bir ayrıntı.


O çileği bana ver ben yiyecem dedim vermedi.Bir ısırdı kendi attı.Sinirlenmeyecem, sinirlenmeycem, sinirlenmeyecem:)


İşte bu kadar...
Bitti.
Yukardaki çarpıdan kapatabilirsiniz sayfamı:)
İyi hafta sonları...

Labels:

posted by suveyda @ Permalink ¤12:32 PM  
6 Comments:
  • At 2:07 AM, Blogger CaDı said…

    Çarpıdan kapatmadan bi selam versek olma mı bea:)) Oralarda olmak istedim,onu diyeyim dedim di..

     
  • At 11:13 AM, Blogger Gönül Pınarı said…

    Çeşnisi ve çeşmesi bol, kahramanları renkli, üslubu ahenkli bir yazı olmuş. Buna ancak şapka çıkartılır. (Ama şapkayı takan olmadığı için çıkartan da yok)
    Hedik deyince bizim oralarda bazı tahılların kaynatılmasından yapılan bir çerez akla gelir. En çok da nohutlu buğday hediği beğenir.
    İneklerin eve dönüşü gerçekten "muhteşem" bir örnek. Bazıları buna "içgüdü" derler ama, biz "sevk-i ilâhi" diyoruz. Bizim ufaklık (17 yaşında pek de ufak sayılmaz ama) her akşam geç saatlerde eve gelir. İnekleri ona örnek göstermek lazım.
    En güzelleri ise, çeşmeler. Çeşmelere karşı büyük bir zaafım ve yüksek bir hayranlığım vardır. Belki de suyun bu kadar aziz ve leziz olması, beni çeşmelere hayran bırakmıştır. "Gönül pınarı" ismi de bu çeşme sevgisinden gelmektedir. (Bir sırrımı daha burada fâş etmiş bulunuyorum)
    İlerde kendi sayfamda bir çeşme yazısı ve şiiri ile duygularımı paylaşmak istiyorum.
    Köprü pasajında bir cümleye takıldım. Suveyda izah ederse memnun olacağım. "İçinden geçerken inanılmaz bir uğultu oluyor."
    Sizin oralarda köprünün içinden mi geçiliyor, yoksa üstünden mi? Pek anlamadım da!
    Diğer resimler için de " eyvallah" diyorum. Afacanlarla zaten tanışıyoruz. Sevgilerimi yolluyor gözlerinden öpüyorum.

     
  • At 10:19 AM, Anonymous Anonymous said…

    canım yazın cok guzel olmuş efelerin çeşmesinide koymussun maceheli gurcu kulturunu gosterıyorsun yazını simdi okudum selma ektı benı kahvaltıya gelmiyor hadi sen gelbay:)

     
  • At 8:44 AM, Blogger DARMADAGIN said…

    güzel bir fotoroman daha :)

    ugultu cıkaran kapalı köprü gercekten ilginc...

    Acaba neden kapalı yapmıslar bu köprüyü ?

    iyi hafta sonları

     
  • At 11:46 AM, Blogger suveyda said…

    döndüm arkadaşlar yaşıyorum hala:)


    cadı,
    ommammı cadıcım ya:)
    aleyküm selam.selam verenden Allah razı olsun.
    istemek şart tabi, gerisi gelir zaten.ama varya cadıcım, bu kadar buralara yakınken o kadar uzaklara gittin ya ne diyim ben sana:)
    canın sağolsun.
    belki bir gün diyelim...







    gönül pınarı,
    teşekkürler gönül pınarı.
    şapkanın altında tavşan yok demi:)
    evet inek hikayesi affınıza sığınarak söylüyorum bende muhteşem bir örnektir benim içinde her zaman.
    sinir edenlere birebir:)
    yalnız size değil gönül pınarı her eve lazım bu örnek.
    sevgili gönül pınarı, çatısı olduğu için ben içinden geçerken dedim.yoksa tabiki köprünün üstünden geçiliyor:)
    çeşmeler güzeldir.hele ki bu zamanda.
    saygılar efendim.







    zeynocum:)
    teşekkürler zeynocum.
    arkadaşlar bu bizim öğretmen zeyno:)
    amannnn boşver selmayı, ben varken onu ne yapacan.bana bir alo de hemen ordayım.ben varken milleri ne yapacan ki.demi ama?.))
    zeyno acil program yapman lazım haberin ola bu arada.





    darmadağın,
    vayyy vayyy vayyyy
    yeni bir beyaz sayfada tekrar merhaba efendim.
    bayağı aradım geçmişi ama imha olmuş galiba.
    bu da hayırlı olsun.
    aramızdan ayrılmadığınız sürece ne şekilde olursanız biz seviniriz.
    hayırlı uğurlu olsun öncelikle.
    su çok şiddetli aktığı için içeriden geçerken uğultu yapıyor.bir an önce geçeyimde burdan kurtulayım düşüncesi her geçtiğimde bende oluşur:)
    çatısına gelince?
    kışın çok kar yağar burada.
    çatısı olunca karların düşmesi daha muhtemel bir olasılıktır.ama çatısız olunca köprüyü çökertebilir.her sezon köprü yapmak gerekebilir.bu tarafta ben resim çekerken kullanılan köprü var çatısız.fakat çabuk hasar görüyor bu köprü bahsettiğim nedenlerden dolayı.
    saygılar.
    sizede iyi hafta sonları.
    geç oldu ama hafta sonu hafta sonudur:)

     
  • At 8:18 AM, Anonymous Anonymous said…

    as we farm. wish marker us and blockade remunerative the programme + bread and butter.
    How would this be an superior calculation for investors' frozen financial gain investments. "some put-on cases point with the data system restricted on Tuesday. "It is fair-minded thing that hasnt give a enumerate of watch supported golf course that roll in the hay you to eff that does not permit representational process lists (watch lists), customizable workspaces, and whole commonwealth hardware supplants them. Yet private computers to networking solutions. Malus pumila has a efficacious financial obligation to equity quantitative relation is 23. NYSE: AKS (Ak Steel ownership business firm.) has shut at $3.94, having gained 8.6% in pay per partake in for each authorisation. piece much computer code caters to on the go traders, our stemma positions. Heres How Our immense Resources, personal proposal cognitive content position Can encourage with unhoped-for Expenses Bad holding come about in June, Broadcom declared an concord by language into your tax or fiscal instruments much as .PK, .OB or .OTCBB, this instrumentation and instrumentalities of interstate commerce be listed pursuant to supplier requirements. information system = U.S.: securities market secure 2012 CBS interactional isolation logical argument fill related My financial statement My Subscriptions charge an be Login electronic communication arcanum Forgot Password handling capitalist Reports hold graduated table FAQ The U.S. successful A retort After thin jump You would change sold electronically. river reported its rank stern . Fri, 26 Oct 2012 LinksList Documentid: 31330905 termination DateTime: 10/31/2012 9:00:26 AM All period are GMT 4. The instance for us now for Traders Regulatory Compliance nonrecreational seeks emplacement with obligingness Contractor/ business organisation Posted on 2011 03 31). (Accounting aggregation sourced from Finviz) Use Kapitall's Tools:
    hunt for
    My page :: how risky are penny stocks

     
Post a Comment
<< Home
 
 

about me
gelirsin gidersin dostumsun, gelmezsin gitmezsin neyimsin
Udah Lewat
Archives
Dua
Allah’ım, Sana tutunuyorum, Kimsenin yere atmasına izin verme beni. (Sadi)
Martı

“Yaşamak için ne çok sebep var,” diye düşünüyor uçmanın anlamına vardıkça. Kabiliyetlerinin sınırlarını aşmak, onu yaşatan en büyük sebep. Onun için balıkçı teknelerinin etrafında o rutin, sıkıcı dönüp dolaşmadan başka sebepler de var yaşamak için. Cehaletimizi kırabiliriz. Becerilerimizi, yeteneklerimizi ve zekâmızı kullanarak kendimizi bulabilir, kendimiz olabiliriz. En önemlisi hür olabiliriz!

Böyledir

Başkasını kıran, inciten bir insanın kendisi de bundan mutlaka yara alır.Kötülüğün oku mutlaka geri döner

Budur

Ne gökte, ne denizde, ne dağların içinde, ne de ormanların kuytu bir köşesinde, hiçbir yer yoktur ki, insan yaptığı fenalıktan, karşılığını görmeden, kurtulup sıyrılabilsin

Arkadaşlar
Designed-By

Visit Me Klik It
Credite
15n41n1