Wednesday, May 23, 2007
PALYAÇO HAYATLAR

Şimdi ben bişey diyecem.
Ki siz zaten biliyorsunuz.
Ki herkes biliyor.
Biliyor musunuz hayat bazen çok zor?
Hayat bazen çok iğrenç
İnsanlar çok iğrenç.
İğrenç insanlar.
Çok iğrenç insanlar.
Hayvanlardan daha aşağı hemde.
Yalanlarla dolu ve hilelerle.
Yeminlerle, yalan yeminlerle dolu.
Yüzler solmuş sararmış, fer gitmiş.
Yememekten, içmemekten, hastalıktan değil ama.
Sıcaktan, tozdan dumandan hiç değil.
Başka bişey işte.
Ben diyeyim onursuzluk,
Siz deyin gurursuzluk.
Belki de başka bişey, hatta daha fazlası.

İnanmak, güvenmek hak getire.
Bir yerlerde umut gülümsemeye devam ediyor.
Her şeye rağmen diyebiliyor.
Her şeye rağmen…
İyi ve güzel adına yazılacaklar vardı.
Kötü ve çirkin köşeyi çoktan kapmışlar.
Az kaldı ama, o köşe dönülecek.

Yarım kalmış, virgüllü cümleler kalmayacak.
İstersem noktasını ben koyacağım.

Ama ama keşke palyaçolar eskisi gibi güldürse.
Şimdi onların işini amatörler yapıyor.
Yanımızdan geçenler, sokaktakiler, etrafımızdakiler.
O kadar palyaço var ki.
Güldürmüyorlar bunlar.
Sadece gerçek yüzlerini saklamak için maske takıyorlar.
Palyaçolar üzgünde olsalar güldürürlerdi.
Şimdiki palyaçolar sadece yüzlerini saklıyorlar.
Ve ben bıktım artık sizlerden.
Bıkılası yüzlerden.

Niye mi diyorum?
Hiç.
Öylesine.
Böyle işte.
Bu kadar.
Bitti.

Yazmazsam içimde kalacaktı.
İçimde kalacağına bloğumda kalsın.
Ne anladınız?
Hiçbişey.
Bende öyle.

Diyorum ya, hayat bazen çok zor.
Ama yolunda her şey.
Hiç olmadığı kadar hemde.

Bilin diye.

Labels: ,

posted by suveyda @ Permalink ¤12:03 PM  
9 Comments:
  • At 1:03 PM, Anonymous Anonymous said…

    etraf dansöz sahte palyaçolarla dolu suveyda
    yüzüne gülen arkadan kuyunu kazıyor sonra sana dönüp ben kazmadım ki diyebiliyor.
    aşkların doğrunun yalan olduğu bir zamanda yaşıyoruz

     
  • At 6:01 PM, Blogger Gönül Pınarı said…

    Suveyda,

    Hayatın ne kadar zor olduğunu insan yaşadıkça öğreniyor suveda. İnsan olmak ve insan olarak kalmak dünyanın en zor işi. Rabbim o emaneti dağlara taşlara teklif etmiş de onlar bunu yüklenmekten çekinmişler.

    İnsan hem tabiat dediğimiz doğal şartlarla mücadele ediyor, hem hayvanlarla, hem de insanlarla birlikte yaşamak zorunda. Hayvanlar her ne kadar vahşi olsa da, dereceleri sabittir. Bir noktaya kadar yabani ve vahşi olabilirler. Ama insanların seviyesi öyle değildir. Âlay-ı illiyinden esfel-i safililene kadar dereceleri vardır. Onun için esfel-i safilindeki insan görünümlü yaratıklar en vahşi hayvandan daha vahşi ve daha zararlı olabilirler. Onun için insanlarla bir arada yaşamak çok zordur.

    Tabi bu madalyonun bir yüzü. Bir de öteki yüzü var ki, insan olmasa zaten bu kainat da olmazdı. Öyle güzel insanlar da var ki, yağan yağmurlar onların yüzü suyu hürmetin yer yüzüne iniyor. Bütün nimet ve ikramlar onların hatırı için veriliyor. Sevgi, muhabbet, sefkat, merhamet gibi en güzel duygular o insanların kalbimde barınıyor. Hayat böyle bir şey işte...

    Rabbim her zaman iyi insanlarla karşılaştırsın diyor, sen üzen her ne varsa senden uzak olmasını diliyorum.

     
  • At 10:27 PM, Anonymous Anonymous said…

    Kabiliyet;
    Her şey gözgümisal;
    Onda nasıl aksetmek istersen;
    Öyle dur karşısında;
    Ama kabiliyetine göre unutma!

    Çalışmak;
    Kabiliyet olmasada
    Takdire şayan;
    İbrahimi ateşten kurtarmak için
    Karınca gibi say!

    İstemek;
    Vermeyi istemeseydi
    İstemeyi vermezdi!
    Yalnız iste!
    Olurmu?
    Sayine göre!

    Nefis;
    Tüm bunların önünde!
    Ayineyi karartır!
    Saye şevkini kırar!

    Tercih;
    Vicdan ile olmalı!
    Vicdan en büyük muvazene!

     
  • At 7:51 AM, Anonymous Anonymous said…

    insanlar çeşit çeşit..
    zamanımızda herkes önce kendini düşünüyor.sonra karşındakini..karşılığını alamayacaksa,kimse karşındaki için zahmete katlanmıyor.
    üzülmemek elde değil elbet..ama bu da geçer.bunlarda öğrenme sebebi.ilerde karşılacağınız daha büyük zorluklar için..

     
  • At 10:09 AM, Anonymous Anonymous said…

    "Adımı unuttum, adı olmayan yerlerde geçip gidenlere bakarak."A.halet çelebi

    şairin dediği gibi, insanlık adını unuttu..yani insan olduğunu..her şey çıkar ilişkisine endeksli..aslında gerçek manada Rabbini bilen biri, yaptığı ve attığı her adımda O'nun rızasını gözetir ve bilir ki yapılan hiç hiç bir şey O'nun yanında karşılıksız kalmayacak.
    eğer bir de bu pencereden bakabilsek dünyaya, insan olduğumuzu unutmayız diye düşünüyorum..O'nun rızasını kazanan neyi kaybeder ki?..Hak razı olduktan sonra bütün dünya sana küsmüş ne ehemmiyeti var..diyebilsek ve bunu içmize sindirebilsek..belki de maskelere hiç mi hiç ihtiyaç olmayacak..
    ve şairin dedği gibi"hatırladıkça bilebilecek insan,neyi unutmaması gerektiğini.."

    berhe

     
  • At 10:47 AM, Blogger suveyda said…

    kayhan,
    gönül pınarı,
    hilal,
    papatya,
    berhe,

    hepinize çok teşekkürler.iyki varsınız.papatya hoşgeldin bu arada:)

    iyiyim arkadaşlar.çözdüm illeti.tiz kellesini vurdum:)

    bazan diyorum iyki varsınız.sanalmış, falanmış benim için hiç farketmiyor.insan doğruysa her yerde doğru, yalancı ve hilekarsa her yerde aynıdır.bunun sanalı, gerçeği hiç farketmiyor.neysek oyuz aslında.içimizde ne varsa onu yansıtırız.kalbimizde ne varsa dilimizdende o dökülür.onun için sizin söyledikleriniz varlığınız önemli.teşekkürler:)

    insan sevinçlerle değil acılarla olgulaşırmış derler ya çok doğru.ve tecrübe yediğin kazıkların bileşkesidir diye kaba bir tabirle derler ya buda doğru.
    ama istersek herşeyi çözebiliriz.
    puffffff ve tamam:)

     
  • At 6:06 PM, Anonymous Anonymous said…

    insanları ne güzel anlatmıssın.hani Rabbim bizleri sınav ediyor ya hani biz onun için varız ya bu devrin en büyük sınavı bu benim için
    senin anlattığın insanların içinde bile doğru kalabilmek bozulmamak.bence en büyük sınav bu.cunki ben bu insanlara tahhammul edemeyip gunaha girebiliyorum.Allah bu sınvımızdada yardımcımız olsun.AMİİİİNN

     
  • At 6:08 PM, Anonymous Anonymous said…

    anonymos kim diyecen ben serthediye selamlar

     
  • At 8:21 PM, Blogger suveyda said…

    hediyem benim, canım gülüm:))
    helal be başarmışsın.
    artık kim tutar seni.
    bak bundan sonra hep beklerim ama ben:)
    teşekkürler canısı.
    bu sınavlardan da geçeceğiz inş.
    Allah ın izniyle

     
Post a Comment
<< Home
 
 

about me
gelirsin gidersin dostumsun, gelmezsin gitmezsin neyimsin
Udah Lewat
Archives
Dua
Allah’ım, Sana tutunuyorum, Kimsenin yere atmasına izin verme beni. (Sadi)
Martı

“Yaşamak için ne çok sebep var,” diye düşünüyor uçmanın anlamına vardıkça. Kabiliyetlerinin sınırlarını aşmak, onu yaşatan en büyük sebep. Onun için balıkçı teknelerinin etrafında o rutin, sıkıcı dönüp dolaşmadan başka sebepler de var yaşamak için. Cehaletimizi kırabiliriz. Becerilerimizi, yeteneklerimizi ve zekâmızı kullanarak kendimizi bulabilir, kendimiz olabiliriz. En önemlisi hür olabiliriz!

Böyledir

Başkasını kıran, inciten bir insanın kendisi de bundan mutlaka yara alır.Kötülüğün oku mutlaka geri döner

Budur

Ne gökte, ne denizde, ne dağların içinde, ne de ormanların kuytu bir köşesinde, hiçbir yer yoktur ki, insan yaptığı fenalıktan, karşılığını görmeden, kurtulup sıyrılabilsin

Arkadaşlar
Designed-By

Visit Me Klik It
Credite
15n41n1