Friday, December 22, 2006
HAYIRLI CUMALAR...
"Her işe besmele ile başla!

Temiz ol daima iyiliği adet edin!

Dünyanın mutluluğuna mağrur olma!

Kimseye kızma eziyet ve cefa etme!

Ömrün uzun olsun istersen, kimsenin nimetine haset etme!

Kimseyi kötüleyip, atıp tutma!

Senden üstün kimsenin önünden yürüme!

Dişin ile tırnağını kesme!

Çok uyumak kazancın azalmasına sebep olur!

Akıllı isen yanlız yolculuğa çıkma!

Seher vakti Kur'an-ı Kerim oku!

Daima Allah-ü Teâlâ'yı zikret!

Kendini başkalarına medhetme!

Namahreme bakma, harama bakmak gaflet veririr.Kimsenin kalbini kırıp, viran eyleme!

Edepli, mütevazi ve cömert ol!

Yanlız bir evde yatmaktan sakın!

Velî, insanlardan gelen sıkıntılara tahammül edip katlanan kimsedir.

O, toprak gibidir.Toprağa hertürlü kötü şey atılır.Fakat topraktan hep güzel şeyler biter..."

Akşemseddin Hazretleri

CUMANIZ MÜBAREK OLA...
posted by suveyda @ Permalink ¤8:21 AM  
5 Comments:
  • At 4:25 PM, Blogger Unknown said…

    Sana da hayırlı cumalar.
    Bir Japon bilim adamı der ki: Bir insan Muhammed (S.A.V.) in hadisleriyle bir ömür idame ettirecek olursa; işte o kusursuz insandır. Paylaşımın için teşekkürler...
    Sevgiler...

     
  • At 10:19 PM, Anonymous Anonymous said…

    Bu güzel nasihatleri paylaştığın için teşekkür ediyorum.Peygamber Efendimiz (ASV) "DİN NASİHATTİR" buyurmuştur. Usandırmamak kaydıyla müslüman müslümana ve diğer insanlara nasihat etmelidir. Malumdur ki, insan nisyan (unutmak) ile meluldur. Yani unutmak gibi bir özlliği vardır. Önemli bilgileri hafızada tutmak için bilgileri zaman zaman yenilemekte fayda vardır. "ben bunları zaten biliyorum" diyerek nasihatlere kulak tıkamak cehalettir.
    Atalarımız, " bin bilsen de bir bilene sor" denmişler. Bunlar yüzyılların birikimi sonucu ortaya çıkan özlü sözlerdir. Böyle söz ve nasihatlere kulak tıkayan gündüzü kendine gece yapar.
    Güzelliklerin her dem paylaşılması dileği ile, hoşca kalın efendim.

     
  • At 9:31 AM, Blogger suveyda said…

    calıkusu, hoşgeldin.
    çalıkuşu filmini hatırlattın bana.her pazar trt 1 de olurdu.kardeşimle oturur izlerdik.hey gidi günler hey, kamuranıyla bir türlü yıldılzarı barışmadı gitti:)

    japonlarında bilmedikleri bişey yokmuş canım.bak bu dediklerini hiç duymamıştım.adamlar biliyor bu işi.
    gene gel:)





    gonul pınarı,
    çok güzel demişsin gönül pınarı.
    hangisini sorarsan şayet??
    hepsini:)

    ben çoğunu bilmiyorum, okudukça öğrendikçe de çoğu şeyi bilmediğimi farkediyorum.
    bunu farkedince daha çok öğrenmek istiyor insan.
    onun için bu sayfada gördükleriniz önce kendim içindir, öğrenmem, aklımda tutmam ve nasihatlerde tabi ki.
    gereksiz konularıda sadece sayfama bırakıyorum, beynimdeki sık kullanılanlarıma eklemiyorum:)
    teşekkürler bu arada.
    sağlıcakla....

     
  • At 12:51 AM, Blogger Bâd-ı Sabâ said…

    @ Gönül Pınarı

    "Usandırmamak kaydıyla müslüman müslümana ve diğer insanlara nasihat etmelidir."

    Altını çizdiğim bu cümle çok öneliymiş :) Dikkat çektiğiniz için teşekkür ederim.

    - & -

    @ Süveydâ

    Allah râzı olsun kardeşim, istifade ettik inşâallah..

     
  • At 2:18 PM, Blogger suveyda said…

    hepimizden inş.

    amacım hepimizin bildiği şeyleri tekrar etmek , tekrar etmek, tekrar etmek ve bir bakmışız ki tekrarı yaşayış biçimi haline getirmek.

     
Post a Comment
<< Home
 
 

about me
gelirsin gidersin dostumsun, gelmezsin gitmezsin neyimsin
Udah Lewat
Archives
Dua
Allah’ım, Sana tutunuyorum, Kimsenin yere atmasına izin verme beni. (Sadi)
Martı

“Yaşamak için ne çok sebep var,” diye düşünüyor uçmanın anlamına vardıkça. Kabiliyetlerinin sınırlarını aşmak, onu yaşatan en büyük sebep. Onun için balıkçı teknelerinin etrafında o rutin, sıkıcı dönüp dolaşmadan başka sebepler de var yaşamak için. Cehaletimizi kırabiliriz. Becerilerimizi, yeteneklerimizi ve zekâmızı kullanarak kendimizi bulabilir, kendimiz olabiliriz. En önemlisi hür olabiliriz!

Böyledir

Başkasını kıran, inciten bir insanın kendisi de bundan mutlaka yara alır.Kötülüğün oku mutlaka geri döner

Budur

Ne gökte, ne denizde, ne dağların içinde, ne de ormanların kuytu bir köşesinde, hiçbir yer yoktur ki, insan yaptığı fenalıktan, karşılığını görmeden, kurtulup sıyrılabilsin

Arkadaşlar
Designed-By

Visit Me Klik It
Credite
15n41n1