Tuesday, November 28, 2006
KONUŞUYORSAK SEBEBİ VAR
Kadınların çok konuşmalarının nedeni dilleri değil beyinleriymiş.
İşte Amerikalı bilimadamlarının "kadının çok konuşması" üzerine yaptıkları araştırma...

ABD'li bilim adamlarının araştırmalarına göre kadınların daha fazla konuşmalarının nedeni, beyinlerinin iletişimle ilgili kısmının erkeklerinkine oranla altı yıl erken gelişmesi

İletişim zekâsı
Popüler Bilim ve Kültür Dergisi Focus, 'kadın zekâsı'nı masaya yatırdı. New Jersey Devlet Üniversitesi'nden Prof. Jeanette Haviland ve Prof. Carol Maletesta'nın dergide yayımlanan araştırmasına göre, beynin yazılı ve sözlü anlatımla yüzleri ayırt etmeyi sağlayan bölümü, kızlarda, altı yıl daha erken olgunlaşıyor. Ayrıca kız çocuklarının görsel iletişim yeteneği erkeklerinkinden daha hızlı gelişiyor.

Yeniliklere açıklar
Yeni doğan bebekler üzerine yapılan araştırmalarda, kız çocuklarının beşikten itibaren erkeklere nazaran çevreyle çok daha fazla görsel iletişim kurduğu ortaya çıktı. 2 ay-16 yaş grubundan 508 çocukla yapılan araştırmaların bir diğer sonucu ise kızların 'keşfetme zevki'nin daha gelişmiş olması ile yeniliklere daha açık olmaları. Erkeklerin ise 'uzaysal düşünme yeteneği' kızlarınkinden daha gelişkin.



Demek ki neymiş kadınlar çok konuşuyor diye beylik laflar edilmeyecekmiş bir daha.Adamlar bilimsel konu yapmışlar, lütfen sıradan bir meseleye dönüştürmeyelim:)Aslında herşey bizim iletişim zakamızın çok gelişmesinden ve yeniliklere daha açık olmamızdan kaynaklanıyor.Ama ben sanırım kural dışı kalıyorum, çok konuşan değil de çok susan kategorisinde kupayı kesin kaparım:)Hadi bayanlar iş başına vıdı vıdı vıdı vıdı, tabi bilimsel daire içerisinde:)
bıdı bıdı bıdı bıdı
posted by suveyda @ Permalink ¤9:37 PM  
14 Comments:
  • At 12:02 AM, Blogger cenkunal said…

    Öncelikle çok güzel ve de yerinde ve her daim güncel bir konuya temas etmenizden dolayı teşekkür ederiz.
    :-)
    Uzayda yaşıyor olmamız,uzaysal düşünme yeteneğinin ne kadar önemli olduğuna işaret ettiğine göre,hanımefendiler,istedikleri kadar bıdı bıdılarına devam edebilirler.
    Ama lütfen erkeklerin çalışmasını engelleyecek kadar gürültü çıkarmayınız.

     
  • At 3:19 AM, Blogger ladybird said…

    Senin bloguna bakmadan once ben de ayni konuya deginmis kadinlarin cok konusmasiyla ilgili haberi yayinlamistim. Neden ikimiz de ayni gun ayni konuya yer vermisiz? hmm.. sence neden ? :D

     
  • At 7:54 AM, Blogger CaDı said…

    Selamlar Tiflis'ten.İadei ziyarete geldim:) Sayfanı linklerimize ekleyebilirmiyiz?

    Bir de gelir gelmez sayfanda polemünk yaratmak istemem ama buna yeltenenler var sanırım, Cenk Bey lütfen ayıp oluyo ama:)

     
  • At 9:55 AM, Blogger Siyah Zambak said…

    allah allah nereye gitsem kadınlar çok konuşuyor diyorlar yahu :)

     
  • At 10:04 AM, Anonymous Anonymous said…

    ben kesin o katagoriye giriyorum çünkü gerçekten çok konuşuyorum .ama demekki neymiş ben ablamdan daha zekiymişim.kabul et bunu abla tamammı.bilim dünyası bile kabul etmiş beni.senmi kabul etmiyecen.bu yazıyı ekleyerek beni gururlandırdın.hadi sağol.kardeşinin zekiliğiyle gurur duyabilirsin

     
  • At 10:25 AM, Blogger suveyda said…

    cenkunal,
    cenkunal bey ben her zaman yerinde ve güncel konulara temas ederim, teessüf ederim yani.)

    şimdi efendim biz bayanlar olarak, bilim alanında madam mary curie den başka bilim kadını çıkaramamış olmamız bizim bu konuda düşünmediğimiz anlamına gelmiyor tabiki.Edison odasında onca zaman ışığı bulacam diye uğraşırken karısı kesin yan taraftan fikir vermiştir.esin kaynağı bile olmuştur bence:)
    tabi her zaman geçerli olan tezimizi burdada yeniliyoruz."her başarılı erkeğin arkasında bir bayan vardır".konuşuyorsak sebebi var ki konuşuyoruz.Konuşturtmayın sizde.




    ladybird,
    valla ya, bak nasıl şaşırdım bende.İlahi adalet mi desek, Allah'ın bir lütfumu desek ne desek:)
    zaten ladybird, dilimizdeki bu kuvveti ellerimize verseydiler dünyayı oynatırdık biz ama neyse.





    cadı,
    a.s.sana cadı demek biraz abes geliyor ama sen münasip gördüysen ben de derim:)
    ekleyebilirsin tabiki.kendi dilimden birini buldum, sizde biraz ilerletin şu dili de konuşalım biraz:)

    cadı, sorun değil bizde bu çene olduğu müddetçe zaten kendileri pes eder.
    pek bi feminist gördüm bugün kendimi:)





    siyah zambak,
    desinler yav ne olacak, konuşmaya devam, meydanı boş bırakmaya gelmez:)

    dünyanın en çok konuşanı da kadınmış zaten siyah zambak.kadın guinnes rekorlar kitabına bile girmiş.Dakika da 603 kelime konuşuyormuş, bu da saniye de 10 kelime eder.
    şapka çıkartıyorum kendi adıma.hangi erkek bu kadar konuşabilir:)





    selma,
    selma bilime ne hacet.ben söylerdim senin ne kadar konuştuğunu.aslında sana bir kaç çift lafım olurdu ama şükretki hemcinsimsin, şu anda senide desteklemem lazım mecburiyetten.ama bişey rica ediyorum mümkünse biraz azaltamazmısın konuşmanı.abla ricası:)



    velhasılı kelam, konumuz gene saptı.halbuki benim anlatmak istediğim, bizim çok konuşmamımızın asıl sebebi, iletişim zekası ve yeniliklere açık olmamızdı.Kimin umurunda döndük dolaştık gene kadın erkek çatışmasına:)

    sebebi var ki konuşuyoruz, durup dururken niye konuşalım bizde yahu.
    halla halla

     
  • At 11:43 AM, Anonymous Anonymous said…

    ama bütün bunlar bayanların çok konuştuğu ''gerçeğini'' değiştirmiyor ;)

     
  • At 2:22 PM, Blogger suveyda said…

    hayata gülümse, bunu senden hiç beklemezdim yangına böyle gitmek olmuyo ama bozuşuruz bak, bi daha gülmem sana iki olur:))

    çok konuşmuyoruz gerçeği değişmiyor ama lütfen sebeplerine dikkat kesilelim.vıdı vıdı ile bir tutmayalım.

    ben çok konuşmam böyle çok yazarım:)dilime değil elime vurmuş benim.

     
  • At 2:49 AM, Blogger Bâd-ı Sabâ said…

    @ Süveydâ

    (Bayanların) çok konuşmasından şikayetci değilim. Anne olan kimse az konuşursa çocukları kim eğitecek peki?. Konuşsunlar, çok konuşsunlar tabi, biz de dünyayı kurtaralım..


    .:.: Dip Not :.:.

    Annelik, susmakla olmaz diyorum.

    Babalar hayatı yaşayarak öğretirler; meselâ maça götürürler çocuklarını, veya ormana kamp yapmaya.

    Annelik başka, maça göndermez çocuğunu; başlar konuşmaya, "kavga çıkar" der. Kamp yapmaya da göndermez, "ayılar yer seni" der..

    Hangisinin doğru olduğunu umursamıyorum şuan, bakış açılarındaki farkı görmeye çalışıyorum sadece..

     
  • At 3:13 PM, Blogger suveyda said…

    kaf-nun,

    işte tipik erkek modeli.
    daha sorunun ne olduğunu anlamadan konuşurlar.
    sizin gibileri iyi biliriz bizde, konuşursunuz ama neden konuştuğunuz belli değil, biz bari dolu dolu konuyşuyoruz, kayda değer laf söylüyoruz.
    işte tipik vıdı vıdı örneği, şekil a, kaf-nun:)

    maç bittikten sonra herşey bitmiş oluyor,erkeklerin çoğu geri gelince aynı manzarayı bulmayı bekler ama nafile.
    kadın kelime sayısını çoktan tüketmiştir.

     
  • At 3:19 PM, Blogger suveyda said…

    Kazım bey,
    hoşgeldiniz.
    işte beklediğim açıklama buydu.Geç olsa da yerini bulmuştur, olaya nokta niteliğinde olmuştur.

    Bir de olayın bu boyutu var tabiki.Çoğu erkek, kadın olgusunu sadece eş olarak düşündüğü için bu tarz yorumlar geliyor.Ancak unutmayalım ki bir kadın aynı zamanda anne olabiliyor.Anneye yakışan durum da konuşmaktır, anlatmaktır, bildirmektir.
    bayanlarında çok konuşmasının altında bu tür sebepler yattığı için ilk aranılacak kişi listesinde başlarda hep annelerimiz oluyor.Konuşmasına ihtiyaç duyduğumuz ve dinlemekten zevk aldığımız annelerimiz.Güzel bir tespitti gerçekten Kazım bey.Teşekkürler.

    babalar " oğlum yap ta gör " derler.anneler "oğlum böyle yaparsan böyle olur" der.herşeyi yapacak kadar uzun bir hayatımız yok ne yazık ki.

     
  • At 11:21 PM, Blogger ladybird said…

    Not 2 ye gulmek icin geldim : D

    Simdi gulerek gidiyorum :O)

    Az konusan
    ladybird

     
  • At 9:24 AM, Blogger suveyda said…

    kaf-nun bey,
    sondan başlayalım o halde,siz nasıl istiyorsanız biz de öyle muamele ederiz bundan sonra.
    not ikiyi anlayamadım, niye korkacakmışım.
    maç konusuna hiç girmeyelim, konuşması bile beni sıkıyor, bir ara bunun hakkında da yazı yazacam.sanırım şart oldu artık.
    onun için sen hangi maça gitmişsin, ne izlemişsin beni hiç enterese etmiyor hatta ha boş boş oturmuşsun ha maç izlemişsin eşdeğerdir benim için.

    trendeki kadının durumunu vıdı vıdı ile açıklayamazsın, onun durumu başka.adam kimbilir ne için kızdırdı onu, onun tezahürüde olabilir.
    hem konuşsun işte insanlar konuşa konuşa anlaşır.

    ama son bir itiraf benim çenem yoruldu konuşmaktan, yazmaktan.
    gidip az dinlenmem lazım.

    ben o kadar konuşanları, konuşabilenleri alkışlıyorum asıl, ona da güç lazım, derman lazım.
    bendeki tükendi bile.

    sayın kaf-nun bey tamamdır inş.

     
  • At 9:26 AM, Blogger suveyda said…

    ladybird bunlar hep senin altından çıkıyor zaten.
    az konuşan ladybird mi, biri senin şifreleri çalmış olmalı, acil durum:)

     
Post a Comment
<< Home
 
 

about me
gelirsin gidersin dostumsun, gelmezsin gitmezsin neyimsin
Udah Lewat
Archives
Dua
Allah’ım, Sana tutunuyorum, Kimsenin yere atmasına izin verme beni. (Sadi)
Martı

“Yaşamak için ne çok sebep var,” diye düşünüyor uçmanın anlamına vardıkça. Kabiliyetlerinin sınırlarını aşmak, onu yaşatan en büyük sebep. Onun için balıkçı teknelerinin etrafında o rutin, sıkıcı dönüp dolaşmadan başka sebepler de var yaşamak için. Cehaletimizi kırabiliriz. Becerilerimizi, yeteneklerimizi ve zekâmızı kullanarak kendimizi bulabilir, kendimiz olabiliriz. En önemlisi hür olabiliriz!

Böyledir

Başkasını kıran, inciten bir insanın kendisi de bundan mutlaka yara alır.Kötülüğün oku mutlaka geri döner

Budur

Ne gökte, ne denizde, ne dağların içinde, ne de ormanların kuytu bir köşesinde, hiçbir yer yoktur ki, insan yaptığı fenalıktan, karşılığını görmeden, kurtulup sıyrılabilsin

Arkadaşlar
Designed-By

Visit Me Klik It
Credite
15n41n1