Tuesday, June 26, 2007
ZEYNEP ÖĞRETMEN
-Gidebilecek misin? Yapabilecek misin? Nasıl kalacaksın orada? Tek başına durabilir misin? Emin misin?

-Evet.Yapabilirim.Gidebilirim tabiki.Onlarında ihtiyacı var. Ben gitmesem , o gitmese kim gidecek?



Böyle başlamıştı Zeynep öğretmenle konuşmamız haberi ilk duyduğumuzda.Bir köye öğretmen olarak gitmesi gerekiyordu.Kışın yağan kar, ağır şartlar dolayısıyla yolu kapanan, iletişimi belirli bir zaman kesilen, uzak bir diyara, uzak bir köye.

Yalnız, yapayalnız.

Anne babasının dahi gitmesini istememesine rağmen “hayır gideceğim” diyerek giden, pes etmeyen, arkasına dahi dönüp bakmayan, büyük bir heyecanla, zevkle, şevkle ilim yolculuğuna çıkan Zeynep öğretmen.Küçücük, tertemiz, cıvıl cıvıl, yürekleri yüzlerinden temiz çocuklar bekliyordu onu.

Ve gitti.
Hepimize bir ders olarak gitti.
Yıkılmış, dökülmüş, köhnemiş, kirlenmiş bir okula, ilim irfan götürmeye gitti.
Kendisini bekleyen o körpe beyinlere umut olmaya gitti.
Kilometrelerce uzaklardan gelen çocuklara , okuma yazma öğrenme aşkını alevlendirmeye gitti.
Kışın kaya kaya , ıslak ıslak, yazın sıcağında okula gelen, yürekleri kocaman o çocuklara ışık olmaya gitti.

Evet yaptı bunu Zeynep öğretmen.Hepimizi şaşırtarak yaptı.Böyleleri de varmış demek ki, dedirterek yaptı.Birilerinin yüzünü güldürdü.Umut oldu.Hayat oldu.Neşe oldu.Alfabeden kopup gelen a harfi oldu, m oldu, z oldu.Kelime oldu, cümle oldu ve nihayetinde hayatın anlamı oldu.

İyki vardın Zeynep öğretmen.
Birileri için iyki vardın.
Ve iyki varsın.

Ne zamandır davet ediyordu Zeynep, bir türlü gidemedim.Gitmek için bir haftada bin türlü plan yaptık, değiştirdik sonunda gidebildim:)
Bana sıcakta onca yol yürüttü ama olsun değdi.


giderken bir sürü dere var.

su sesi eşliğinde yol alıyorsunuz.

hatta bazılarında balıkları bile görebiliyorsunuz.

ve sonunda okula ulaşıyoruz.O ne yokuştu Zeynep ya :)


buda bildiğimiz kara tahta:)gider gitmez tebeşiri ele geçirdim.

kütüphaneleri de varmışşş...


sınıftan bir görüntü.
aslında bu kadar düzenli ve temiz değilmiş.
şimdi ise içerisi pırıl pırıl ve çok süslü.


hayatın bütün renkleri onlarda var.

yaramazlar tek ayak üstünde durun bakayım:)

bu çileği öğrencileri toplamış.Bir soru sormuş bilirlerse kendisi çocuklara çikolata alacakmış, bilemezlerse kendileri öğretmenlerine.Bilememişler.Çikolata almak da zor gelince " öğretmenimm çilek toplasak olmaz mııııı?" demişler.
ve toplamışlar.Yemek bana da nasip oldu.Üffff çok güzeldi:)


karnelerini alıp gidiyorlar.
kimseyi sınıfta bırakmamış bizim zeyno:)


bu da manevi öğrencisiymiş.
peşinden ayrılmıyormuş bir türlü.Son gün bile ordaydı, peşimizde dolaşıp duruyordu:)




okul bile dere manzaralı.
ne tarafı dönerseniz dereler var zaten.

öğrenciler, okula böyle uzak yerlerden geliyorlar.

Bazıları bir saat yol yürümek zorunda bile kalıyormuş, okula gelmek için.
Evin dibinde okulu olupta, okula gitmeye üşenen, her gün bir bahane uyduranlara ibret olsun
.

Dönerken burdan iniyorduk.Zeynep, bir sene boyunca burdan inip çıkmış.Ama ne oldu biliyor musunuz? Zeynep, burdan düştü:)) E tabi ben ne yaptım.Bol bol güldüm:)
Bir sene boyunca düşmeyen kız, beni görünce düştü.Heyecandan olsa gerek:)


Bu da Zeynepçiğimin küçük, mütevazi evi.İçi çok şirin.


Zeynep'in komşusunun civcivleri.
Yanına yaklaşmaya bayağı korktum aslında.
Yavrularıma bişey yapacak diye, hemen peşinize düşebilir.
Yıkardım heralde oraları:)
Ama bağlıymış, farkedince rahatladım.
Böyle geçti Zeynep'le okulun son günü.Sonra bir dut maceramız daha oldu.Onu sonra anlatırım.:)

HAYIRLI HAFTALAR SİZLERE...

Labels: , , , ,

posted by suveyda @ Permalink ¤11:43 AM  
12 Comments:
  • At 6:16 PM, Anonymous Anonymous said…

    SA,
    Manzaralar cok guzel Rize de bir yer olmali.
    Ama okadar dag, bayir asarak gelen cocuklar cok cesur olmali.
    MS

     
  • At 11:57 PM, Blogger Editör said…

    öncelikle yeni düzen hayırlı olsun... sonra da sizinde haftanız hayırlı olsun...

    Resimler cok güzel... Karadeniz'i seviyorum... Bu yaz kısmetse bende fotograf koyacagım Karadeniz'den... ( kıskandım mı ne )

    Bir de sanki konusanlar tahtasında suveyda nın yanında 3 tane carpı varmısta silinmis gibi :Pp

     
  • At 1:08 AM, Blogger Kayhanoviç said…

    Burası cok güzel olmuş suveyda vallah ha:=)
    zeynep hoca aklıma çalıkusunu getirdi. Nede severdim kendisini zevkle izlerdim,okurdum
    allah yolunu acık etsin
    fotolara gelince hani su diyorum,hani esiyordur orası...
    Aklıma su anki ruh halim geldi:(
    sıcak cok sıcak daha da sıcak olacak...

     
  • At 1:10 PM, Blogger suveyda said…

    MS,
    as.
    Rize değil, Artvin'in bir köyü burası.
    kesinlikle cesur.Bişeyden korkmuyorlar çocuklar.Yokluk, fakirlik ve zor şartlar insana o kadar şey öğretiyor ki.cesur olmak bunlardan sadece bir tanesi.





    rainbowalker,
    teşekkürler, ben daha alışamadım ama eskisi sizlere ömür olunca böyle oldu.
    bekliyoruz inş resimleri.
    kıskanç ne olacak:))
    süveyda iyi halden affedildi.)





    kayhan,
    ciddimisin kayhan.
    sanki bana ait değilmiş gibi duruyor.alışamadım.zorla bloğumu değiştirttiler.ama teşekkkürler, beğenmene sevindim:)
    senin adına üzgünüm kayhan ama evet esiyor, hemde püfür püfür.:)
    size de Allah kolaylık versin.çok sıcak oralar ya.durulası, yaşanılası gibi değil.

     
  • At 11:48 PM, Anonymous Anonymous said…

    suveydacım sayende zeynepde meşur oldu tamam olsun sorun deilde de de daha burnu yere inmez...::))))

     
  • At 11:19 AM, Blogger suveyda said…

    hemoşcum,
    ben onun havasını indirmesini de bilirim:))
    gel beraber indirelim istersen:)

     
  • At 12:08 PM, Anonymous Anonymous said…

    fena bi fikir deil alalım havasınıda nasıl olacak bi ipucuversen bende çekerimde şuan aklımda heç bişeyler yoktur kurban şuvidobat...

     
  • At 6:22 PM, Blogger Aşk-ı Beka said…

    Canım Suveydacım gerçekten dediğin gibi oldu :) Tatil görmek istiyorsan sayfama bak demiştin ya, sizinle birlikte o köye kadar gelmiş oldum ben de ..
    Ben de ben de öğretmen olmak istiyorummmm..çok mu geçç?..nasip
    ah o öğrencilerden ve ailelerinden nasıl güzel dualar alacak. Zeynep öğretmeni görmeden çok sevdim..Selamlar sevgiler !

     
  • At 1:29 AM, Blogger suveyda said…

    hemoşum,
    hallederim ben:)
    kargat ikav imav:)



    aşk-i beka,
    öğretmen istiyorum demişsin ya aşk-i bekacım.Aslında seninde o kadar güzel mesleğin var ki.En az öğretmenlik kadar kutsal ve güzel.
    böyle de çok güzel şeyler yapabilirsin ben inanıyorum.
    bakarsın bir gün senin haberlerinide ben yazarım.kendi haberini senden kapabilirsem tabi:)
    selamın başım üstüne, aleyküm selam.

     
  • At 5:14 PM, Anonymous Anonymous said…

    Zeynep Öğretmen
    Tebrikler sana
    Ne mutlu sana
    Ne mutlu yakınlarına
    Ne mutlu Türkiyeme
    Böyle fedakar ve cefakar öğretmenlere sahip olduklarımız için ne mutlu hepimize
    Zeynep öğretmen gibi güzel yurdumuzun dört bir yanında çok zor şartlar altında hizmet veren tüm öğretmenlerimizi kutlarım
    Zeynep Öğretmene saygılar...

    Tüm öğretmenlere ithafen bu şiiri yazıyorum:
    Bir köy öğretmeninin yaşadıkları;

    EMMİ'me MEKTUP
    Emmi, Karlı dağların tepesinden
    Soğuk suların gözesinden,
    Dağların bittiği,ufukların tükendiği yerden,
    Köyümü sana anlatayım mı?

    Yaya yürünen karlı yolları
    Geçiyor insanların sabırla şükürle yılları,
    Gelmeyecek yolcuyu bekleyen gözleri
    Mustafa emmiyi İsmail dayıyı sana anlatayım mı?

    İstersen anlatmayayım yavruların yalın ayağını
    Anlatayım sana ineklerini, koyunlarını
    Doktoru isteyen yok veteriner arayanı
    Çocuklarınsa şamarlandığını anlatayım mı?

    Bunların yok başka düşüncesi karınları doydumu
    Hele birde bol demlediysen demsiz çayı
    Ama sen beceremezsin kırtlamayı
    Yeğeninin çektiklerini anlatayım mı?

    Defter yok kalem yok, Nasıl okutursan okut
    Dimağlara birşeyler ek sonra unut
    Ben beceremiyorum okutabilirsen gel sen okut.
    Çalışsanda emeklerinin boşa gideceğini anlatayım mı?

    Fatma yine dersine çalışmamış,
    Murat kalemsiz gelmiş,
    Ali defterini evde unutmuş.
    Bunlardan banane diyemediğimi anlatayım mı?

    Yanlızlıkla geçen günlerimi,
    Elbisesi yırtık, lastiği delik öğrencilerimi.
    Birde beni mektupsuz bırakan EMMİMİ
    Vefasız çıkan sevdiklerimi anlatayım mı?

    Yinede güzeldir diye kendimi avuttuğumu
    Bekliyorum,gelmeyeceğini bildiğim yolcuyu
    Zaten kaybedersem birde umudumu
    Burada yok olup gideceğimi anlatayım mı?

    Ama ben ayakta durmalıyım anlatmalıyım davamı
    Eğitmeliyim yarının büyüğü yavruları
    Ben erisem bile saçmalıyım etrafıma ışığımı
    Sen bilirsin davamı ama sanada anlatayım mı?

    BİRMUALLİM

    Anılarını bizlerle paylaştığın için sana çok teşekkürler SUVEYDA
    Muhabbet dolu kalbi selamlar

     
  • At 5:19 PM, Anonymous Anonymous said…

    ÖĞRETMENİM

    Öğretmenim,
    Canım benim!
    Seni ben pek
    Çok severim.

    Sen bir ana,
    Sen bir baba,
    Her şey oldun
    Artık bana

    Gözüm sende,
    Gönlüm sende.
    Okut, eğit
    Beni sen de

    Okut, öğret
    Ve nihayet
    Yurda yarar
    Bir insan et!

    Rakım ÇALAPALA

     
  • At 11:36 AM, Blogger suveyda said…

    ben teşekkür ederim mehmet bey, katılımlarınız için.

    şiirler de pek bi güzeldi.Hele en son yazdığınızı ne çok söylerdik biz okulda.ah o seneler.neler geçti üzerinde.

     
Post a Comment
<< Home
 
 

about me
gelirsin gidersin dostumsun, gelmezsin gitmezsin neyimsin
Udah Lewat
Archives
Dua
Allah’ım, Sana tutunuyorum, Kimsenin yere atmasına izin verme beni. (Sadi)
Martı

“Yaşamak için ne çok sebep var,” diye düşünüyor uçmanın anlamına vardıkça. Kabiliyetlerinin sınırlarını aşmak, onu yaşatan en büyük sebep. Onun için balıkçı teknelerinin etrafında o rutin, sıkıcı dönüp dolaşmadan başka sebepler de var yaşamak için. Cehaletimizi kırabiliriz. Becerilerimizi, yeteneklerimizi ve zekâmızı kullanarak kendimizi bulabilir, kendimiz olabiliriz. En önemlisi hür olabiliriz!

Böyledir

Başkasını kıran, inciten bir insanın kendisi de bundan mutlaka yara alır.Kötülüğün oku mutlaka geri döner

Budur

Ne gökte, ne denizde, ne dağların içinde, ne de ormanların kuytu bir köşesinde, hiçbir yer yoktur ki, insan yaptığı fenalıktan, karşılığını görmeden, kurtulup sıyrılabilsin

Arkadaşlar
Designed-By

Visit Me Klik It
Credite
15n41n1