Wednesday, October 04, 2006
KEŞKE...
Zülkarneyn Aleyhisselam ordusuyla gece yolda giderken ordusuna “ayağınıza takılan şeyleri toplayın” diye emir verir.

Ordu bu emri duyunca; içlerinden bir grup:

-“Çok yürüdük, çok yorgunuz. Gece vakti bir de ayağımızı takılan şeyleri toplayarak boşuna ağırlık mı yapacağız. Hiçbir şey toplamayalım” diyerek hiçbir şey toplamıyorlar.

İkinci grup ise;

-“ Madem Komutanımız emretti, birazcık toplayalım, emre muhalefet etmeyelim. Zira ordun komutanına itaat etmek gerekir.” diyerek az bir şey topluyorlar.

Üçüncü grup ise;

-“Komutanımız bir şeyi boşuna emretmez. Muhakkak bildiği bir şey vardır. Bir hikmete mebnidir” diyerek bütün abalarını ağzına kadar doldururlar.

Sabah olduğunda bir de bakıyorlar ki, meğer bir altın madeninden geçmişler de, ayaklarına değen şeylerin altın olduğunun farkına varamamışlar.

Bunu anlayınca:

Hiç almayan birinci grup;
-Ah niçin almadık! Nasıl dinlemedik komutanımızın sözünü. Keşke alsaydık! Bir tane bari alsaydık” diyerek pişman oluyorlar.

Az alan ikinci grup ise;
-“Ah ne olaydı da biraz daha fazla alsaydık. Ceplerimizi, abalarımızı hınca hınç doldursaydık” diye sitem ediyorlar kendilerine.

Çok alan üçüncü grup ise:
-“Keşke gereksiz, lüzumu olmayan eşyalarımı atsaydım, daha çok toplasaydım. Her şeyimizi doldursaydık, daha fazla alsaydık” diyerek, fazla almalarına rağmen üzülüyorlar.

İşte bu misalde olduğu gibi, Ahirette bütün insanlarda bunun gibi ağıtlarda bulunacak.

Kafir olan;
- “Keşke iman etseydik, keşke inansaydık da hiç olmasa Cehenneme girdikten sonra iman etmemiz sonucunda Cennete girseydik,ebedi cehennemden kurtulsaydık,

”Mü’min, fakat az sevabı olan;
-“Keşke biraz daha sevap işleseydim de, biraz daha ikrama mazhar olsaydım.

”Mü’min,çok sevabı olan ise;
-“Ah ne olaydı da Makamımı biraz daha yükseltecek bir vakit daha namaz kılsaydım, biraz daha fazla sadaka verseydim,oruç tutsaydım, biraz daha sevap işleyecek ameller yapsaydım...” diyeceklerdir.

Rabbim bu misallerden ders alıp, Ahirette pişman olmayacağımız ameller işlemeyi nasip eylesin....

posted by suveyda @ Permalink ¤11:30 AM  
9 Comments:
  • At 12:50 PM, Blogger Gulce said…

    AMİN

    Bir ablamda ahirette en çok "NİYET" siz yaşadığımız için pişman olacağız demişti. Ameller niyetlere göredir sözünü anlatırken. Amellerimizle pek birşey elde edemeyiz ama yapacaklarımıza niyet edip yapamasak bile o bize yazılıyor. Ne güzel :)

     
  • At 4:38 PM, Blogger emircan said…

    Allah hakkıyla yaşayan,sevabı çok olan ve allahın rahmetine erişen kullarından eylesin.

     
  • At 7:05 PM, Blogger Siyah Zambak said…

    benim bir sorum olacak, burda bahsedilirken zülkarneyn aleyhisselam denilmiş..hep merak etmişimdir zülkarneyn bir peygambermidir, yoksa bir padişah ya da ordu komutanı mıdır?

     
  • At 7:56 PM, Blogger birisinin yeri said…

    dıdııııtdıııtt.süveyda uyandırma hatırlatma servisi.
    çok teşekkürler süveyda:)

     
  • At 8:11 PM, Blogger cenkunal said…

    Güzel,uyarıcı bir kıssa.Zülkarneyn AS peygamber olması kuvvetle muhtemel bir şahıs bildiğim kadarıyla.Aynı zamanda hükümdar.

     
  • At 8:51 AM, Blogger Kayhanoviç said…

    Amin

    teşekkür ederim cok güzel bir paylaşım bu..

     
  • At 9:30 AM, Blogger suveyda said…

    gulce,
    dinimiz bu açıdan bakıldığında çok hoş durumlar ortaya çıkıyor.bir küçücük iyiliğimizin bile kadri kıymeti var.hiçbir şeyimiz zayi olmuyor.ne kadar güzel değil mi.



    emircan,
    ne kadar güzel ve içten bir dua.
    amin inş.
    bilmukabele.



    siyah zambak,
    benim bildiğim kadarı ve bir kaç araştırmaya göre peygamber mi yada bir velimi yoksa sadece bir komutanmı (bu ihtimali pek sanmıyorum,sonuçta komutanlığıda içinde barındırabilir) olduğu belli değilmiş.
    ama ben gene konuyu emircan beye atayım.herkes ona atıyor:) vardır onun bir malumatı.


    baver,
    servis aşırı yoğunluktan servis dışı kaldı baver:)
    teşekkürler benden.



    cenkunal ,
    siyah zambak cenkunal bey de yorum getirmiş.teşekkür ederiz açıklama için.hükümdar veya komutan olması peygamber olmasına engel değil diye düşünmüştüm bende.tabi bilmeyince sadece sanıyoruz.



    kayhan,
    amin inş.
    ben teşekkür ederim paylaşımı güzel bir paylaşım bulduğun için:)

     
  • At 12:49 PM, Blogger emircan said…

    Ben de konuyu hemen google attım.Sağolsun beni yormadı:)Anında bilgileri sundu.http://www.enfal.de/zulkarne.htm
    bu linkten ulaşabilirsiniz.

    Bu arada yeri gelmişken;yorumlarda link verme nasıl yapılıyor,bilen var mı?

     
  • At 9:17 AM, Blogger suveyda said…

    emircan bey teşekkür ederiz.
    inşallah siyah zambak da istifade etmiştir.
    bloglar sizinle gurur duyuyor emircan bey:)

    link verme olayını bende bilmiyorum yorumda ama öğreniriz.

     
Post a Comment
<< Home
 
 

about me
gelirsin gidersin dostumsun, gelmezsin gitmezsin neyimsin
Udah Lewat
Archives
Dua
Allah’ım, Sana tutunuyorum, Kimsenin yere atmasına izin verme beni. (Sadi)
Martı

“Yaşamak için ne çok sebep var,” diye düşünüyor uçmanın anlamına vardıkça. Kabiliyetlerinin sınırlarını aşmak, onu yaşatan en büyük sebep. Onun için balıkçı teknelerinin etrafında o rutin, sıkıcı dönüp dolaşmadan başka sebepler de var yaşamak için. Cehaletimizi kırabiliriz. Becerilerimizi, yeteneklerimizi ve zekâmızı kullanarak kendimizi bulabilir, kendimiz olabiliriz. En önemlisi hür olabiliriz!

Böyledir

Başkasını kıran, inciten bir insanın kendisi de bundan mutlaka yara alır.Kötülüğün oku mutlaka geri döner

Budur

Ne gökte, ne denizde, ne dağların içinde, ne de ormanların kuytu bir köşesinde, hiçbir yer yoktur ki, insan yaptığı fenalıktan, karşılığını görmeden, kurtulup sıyrılabilsin

Arkadaşlar
Designed-By

Visit Me Klik It
Credite
15n41n1