Thursday, September 21, 2006
Allah’a Ismarladık…
Hayata bakışımız, hayatı algılayışımız ve yaşama tarzımız değiştikçe kelimelerimiz de değişiyor.Belki de tersi oluyor kim bilir?


Yabancı dil öğrenirken, dilini öğrendiğimiz milletin çocuklarının hangi durumlarda ne dediklerini öğrenmek özel bir önem taşır.Çünkü bu tür sözlerin motamot tercümesi yoktur.Misafiri karşılarken ya da uğurlarken, bir seyahate çıkarken söylenen ibareler her dilde, o dilin sahiplerinin dünya ve hatta bazen öte dünya görüşlerini yansıtacak tarzda farklı farklıdır.Selamlaşmalar farklıdır, ünlemler farklıdır, deyim ve atasözlerinde büyük farklılıklar vardır.

Bir Arap, konuğunu karşılarken “Ehlen ve sehlen!” der.Bunun en basit anlamı “siz ve aileniz güvenlik, huzur ve saadet içinde konuğumuz olun; burada sizin rahatınız için her şey yapılacaktır” demektir.Bu iki kelime, Arap konukseverliğinin muhteşem bir ifadesidir.

Türkler bir yerden ayrılırken “Allah’a ısmarladık” derler.Bu ibareyi kullanan kimse, geride bıraktıklarını en güvendiği mercie emanet ediyor demektir.Hem onları sevdiğini hem de her gücün fevkinde Allah’a itimat ettiğini ifade etmektedir “Allah’a ısmarladık” sözü…


Araplar da, özellikle gurbetçi akrabaları ve dostlarıyla yaptıkları telefon konuşmalarını bitirirken kelime-i tevhid okurlar.Konuşma hitama erdikten ve artık ahize yerine konacakken telefonun bir ucundaki “La ilahe illallah”, diğer ucundaki de “Muhammede Resulullah” der.Bu, “Biz de bu kelime-i tevhid gibi bir araya gelelim, sonsuza kadar birlikte olalım! temennisinin zarif bir ifadesidir.Dua hükmünde bir davranıştır.”Habibinin adını kendi adından ayırmadığın gibi, bizi de birbirimizden ayırma Allah’ım” demektir.

“Take care” diyen sadece geride bıraktığı kişiyi önemsediğini ve onun üstüne titrediğini belirtmiş olur; ama “Allah’a ısmarladık” diyen, bu ilgi ve özenin yanı sıra sevdiklerini en yüce bir makamın koruyucu ve gözetici şefkat kanatları altına emanet etmiş bulunmaktadır.

Allah’a ısmarladık yerine ikame olunan “bye”, “hadi bye”, “çav” ya da telefonda “kapattım”, “öptüm” gibi ifadelerin deruni ve aşkın çağrışımları yoktur.Allah’a ısmarladık yerine başka şey diyen bir insan “kader ayırsa bile, mahşerde buluşuruz” şarkısını yazamazdı mesela…

Allah’a ısmarladık demeyen, inşallah demeyen bir nesil intahara daha kolay teslim olabilir, yaşama coşkusunu daha çabuk yitirebilir, Allah’ı ve ahiret gününü daha az hatırlar.

Sevdiklerimi her zaman Allah’a ısmarlıyorum.O, emanetleri koruyanların en hayırlısıdır.

(Fatih Okumuş)
posted by suveyda @ Permalink ¤9:13 AM  
7 Comments:
  • At 10:47 AM, Anonymous Anonymous said…

    Çok güzel bir yazı. Allah a emanet olun diyorum ben genelde. Kendine iyi bak da diyorum. Değişiyor artık. Hoşçakal. Bye bye da diyebiliyorum. Karşımdakine göre değişiyor malesef. Standart bulamadım bir türlü :)

     
  • At 12:31 PM, Anonymous Anonymous said…

    hiloşşş ben:)
    aslında cok onemli olan ama gunluk yaşamımızda cok dikkat etmedigimiz bir noktaya parmak basmış yazar...
    en azından kendi adıma hatırlamış oldum bazı şeyleri...
    daha dikkat edecem.
    allaha ısmarladık dostum...

     
  • At 5:04 PM, Blogger berra said…

    Gerçekten çok güzel bir yazı.Ben de elimden geldiği kadar dikkat etmeye çalışıyorum ama sanırım kulağımız bu tür ifadeleri duymaya çok alıştığından unutup bye gibi ifadeleri kullandığım da oluyor.Haklısınız daha dikkatli olmak lazım.O zaman hepiniz Allah'a emanet olun diyerek bitireyim sözlerimi...

     
  • At 12:46 PM, Blogger birisinin yeri said…

    didaktik yazılara bayılırım..bu da öyle yazılardan bir tanesi...ufuk açıcı..
    teşekkürler..

     
  • At 4:16 PM, Blogger suveyda said…

    yorumlara cevap verilecektir.
    lütfen panik atak olmasın:)

     
  • At 9:09 AM, Blogger suveyda said…

    gülce,
    ehlen ve sehlen
    :)
    artık senle bir standartı tutturacaz.
    ama güzel bişey değinmişsin, hitaplarımız, söylediklerimiz karşımızdakine göre çoğu zaman değişiyor.
    bunuda standartlaştıralım:)



    hiloşum,
    sanırım böyle şeyleri hep unutuyoruz dostum.birazda kendimize hatırlatmak için bunlarla haşır neşir olmak mı gerekiyor acaba.okumak, öğrenmek yada bildiğimizi hatırlamak.ki zaten biz biliyoruz bunları ama sürekli değiliz yaptıklarımızda.
    ALLAH a ısmarladık dostum,



    berracım,
    kulağımız neye aşina olduysa dilimiz zamanla onu söylemeye başlıyor.eleştirdiğimiz, hoş bulmadığımız bir çok şeyi zamanla yapar hale geliyoruz.dediğin gibi dikkat etmemiz gerekiyor.dilimiz söylesin de bu sefer kulaklarımız alışsın sonra nasılsa tekrar dilimize döner.
    Sende Allah a emanet ol.



    baver,
    şöyle bir söz vardı sanırım.
    nasıl zirveye doğru çıkınca etraf açılıp ufkumuz genişlerse, birde yaşlanınca insanın ufku genişlermiş.
    sanırım buna birde okumayı eklemek gerekir.yaşlanana kadar çok kar edecez çok:)
    ben teşekkür ederim, iz bıraktığınız için.



    suveyda,
    tamam suveyda.
    şmdilik:)

     
  • At 2:40 PM, Anonymous Anonymous said…

    Ayrılırkem, telefonu kpatırken, Alah 'a ısmarladık derim ben her zaman ama "neden?" diye soranlara yapabileceğim güzel biraçıklama da bulamamıştım bir türlü.
    İnternette tarama yapınca bu siteye ulaştım, artık benim hikayem de bu..İnşallah telif hakkı istemezsiniz:)

     
Post a Comment
<< Home
 
 

about me
gelirsin gidersin dostumsun, gelmezsin gitmezsin neyimsin
Udah Lewat
Archives
Dua
Allah’ım, Sana tutunuyorum, Kimsenin yere atmasına izin verme beni. (Sadi)
Martı

“Yaşamak için ne çok sebep var,” diye düşünüyor uçmanın anlamına vardıkça. Kabiliyetlerinin sınırlarını aşmak, onu yaşatan en büyük sebep. Onun için balıkçı teknelerinin etrafında o rutin, sıkıcı dönüp dolaşmadan başka sebepler de var yaşamak için. Cehaletimizi kırabiliriz. Becerilerimizi, yeteneklerimizi ve zekâmızı kullanarak kendimizi bulabilir, kendimiz olabiliriz. En önemlisi hür olabiliriz!

Böyledir

Başkasını kıran, inciten bir insanın kendisi de bundan mutlaka yara alır.Kötülüğün oku mutlaka geri döner

Budur

Ne gökte, ne denizde, ne dağların içinde, ne de ormanların kuytu bir köşesinde, hiçbir yer yoktur ki, insan yaptığı fenalıktan, karşılığını görmeden, kurtulup sıyrılabilsin

Arkadaşlar
Designed-By

Visit Me Klik It
Credite
15n41n1